Temu i Media Expert reklamują się najmocniej w internecie. Lidl na czele w telewizji
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo w październiku były marki z branży trade, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal. Wśród największych reklamodawców mediów były w tym okresie Temu, Lidl, Media Expert.
W październiku br. odnotowano 87,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3071 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,87proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,23 sekundy (10 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w październiku (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,41 proc.. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,51proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,89 proc.
Temu i Media Expert najaktywniejsze w internecie
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „trade” (36,41 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w październiku wyniósł 41,8 proc.. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,74 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,20 proc.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8proc. oraz Leisure Time (5,15 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,9proc.).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku 2024 została marka Temu, która wygenerowała 3,81 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,53 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,53 mld kontaktów i 80,82proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,97 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,39proc.). Ranking TOP 10 marek zamyka Aliexpress, który odnotował 0,69 mld kontaktów reklamowych.
Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w październiku 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,77 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 4,04proc. udziału, natomiast podium zamyka Ceneo (3,51proc. udziału).
Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
W telewizji królują farmaceutyki, Lidl największym reklamodawcą
W październiku w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,50 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w październiku wyniósł dla tej branży 22,3proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,89 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „food” (12 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,6proc. oraz 91,13proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „trade” (11,98 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,6 proc. i zasięg – 91,47proc.).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,14 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,87proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Carrefour (1,12 mld kontaktów reklamowych i 79,90proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (0,96 mld kontaktów i 82,18proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Żabka z 0,54 mld kontaktów reklamowych i 78,21proc. zasięgu w populacji 7-75.
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,90proc. - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 1,81proc. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,45proc.
Trade dominuje w radiu
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w październiku była branża „trade” (12,18 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,12 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,86 mld kontaktów reklamowych).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w październiku była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,87 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,87proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,53 mld kontaktów reklamowych, 84,92proc. zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,89 mld kontaktów, 84,01proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Agata Meble (0,33 mld kontaktów i 80,41proc. zasięgu).
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w październiku marka Media Expert (11,61proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (6,42proc.) oraz Lidl (2,24proc.).
Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w październiku 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.
Dołącz do dyskusji: Temu i Media Expert reklamują się najmocniej w internecie. Lidl na czele w telewizji