eMarketer: 3,3 mld USD na reklamy w serwisach społecznościowych
6,7 proc. ogółu tegorocznych nakładów na internetową reklamę w USA zostanie skierowanych do serwisów społecznościowych.
Firma eMarketer prognozuje, że amerykańscy reklamodawcy przeznaczą w bieżącym roku na promocję w serwisach społecznościowych 1,68 miliarda dolarów, czyli o ponad 20 proc. więcej niż w roku 2009.
Kolejny ponad 20-proc. wzrost przewidywany jest na 2011 rok, w którym nakłady mają sięgnąć ponad 2 miliardów dolarów.
Około połowę wydatków na reklamę w serwisach społecznościowych za oceanem otrzyma Facebook, podczas gdy na znaczeniu będzie tracił MySpace. W swoich szacunkach eMarketer po raz pierwszy uwzględnił serwis Twitter, który dopiero w tym roku wprowadził w życie pierwsze pomysły na zarabianie z reklam. W tym roku nakłady na reklamę na stronach popularnego mikrobloga mają być jeszcze dość niskie, ale w kolejnych latach jego potencjał oceniany jest bardzo wysoko.
Według eMarketera, rynek reklam w serwisach społecznościowych jeszcze szybciej będzie się rozwijał poza USA. W tym roku na całym świecie reklamodawcy przeznaczą 3,3 miliarda dolarów na promocję na tego typu stronach, z czego 51 proc. (1,68 mld USD) zostanie wydanych za oceanem, a 49 proc. (1,62 mld USD) poza Ameryką. Rok 2011, w którym rynek osiągnie wartość 4,26 miliarda dolarów, przyniesie odwrócenie tej proporcji (USA - 2,09 mld USD, zagranica - 2,17 mld USD).
Dołącz do dyskusji: eMarketer: 3,3 mld USD na reklamy w serwisach społecznościowych