4,5 tys. osób korzysta z eSkrzynki, jesienią trafi do niej korespondencja urzędowa
W trzy tygodnie po uruchomieniu usługi eSkrzynka skorzystało z niej 4,5 tys. osób - informuje Poczta Polska. - Od 1 października część korespondencji urzędowej będzie również przekazywana w formie e-doręczeń - zapowiada Krzysztof Falkowski, wiceprezes spółki.
Usługę uruchomiono na początku stycznia br., polega na tym, że przychodzące przesyłki polecone Poczta przetworzy w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia (kopertę oraz zawartość) w eSkrzynce, założonej uprzednio przy użyciu profilu zaufanego. Klienci w ramach usługi mogą zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne. Dodatkowo każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od udostępnienia przesłana na wskazany adres. Usługa nie obejmuje listów nadsyłanych przez sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem „Nie podlega digitalizacji”.
– Cieszę się, że usługa cyfrowa spotyka się z dużym zainteresowaniem klientów, co ma szczególne znaczenie w roku, w którym spółka stanie się Narodowym Operatorem Cyfrowym. Od 1 października część korespondencji urzędowej będzie również przekazywana w formie e-doręczeń – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.
W eSkrzynce znajduje się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja, o czym adresat każdorazowo jest informowany mailem. Dodatkowo każda przesyłka, po upływie miesiąca od udostępnienia, jest także fizycznie przesyłana na wskazany adres korespondencyjny bezpośrednio do skrzynki odbiorcy.
Poczta Polska ma w całym kraju 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Zatrudnia ok. 80 tys. pracowników, z czego ponad 30 tys. to listonosze i kurierzy. W 2018 roku firma zanotowała 6,77 mld zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych i 67,7 tys. zł straty netto, wobec 6,34 mld zł przychodów i 35,5 tys. zł straty netto rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: 4,5 tys. osób korzysta z eSkrzynki, jesienią trafi do niej korespondencja urzędowa