EssenceMediacom wyszedł w Polsce na plus
W 2023 roku agencja mediowa EssenceMediacom Poland (należąca do koncernu WPP) zwiększyła przychody o jedną piątą, a jej rentowność netto poszła w górę z 1,6 mln zł straty do 2,4 mln zł zysku.
EssenceMediacom Poland w 2023 roku wypracował 1,01 mld zł przychodów sprzedażowych, co wobec 844,96 mln zł rok wcześniej daje wzrost równo o 20 proc. Wszystkie osiągnięto z usług reklamowych, te od klientów krajowych 735,97 do 876,89 mln zł, a o zagranicznych - ze 109 do 137,12 mln zł.
W sprawozdaniu agencja wyliczyła, że jako nowych klientów pozyskała m.in. BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Storytel, Revolut, Google i Eat by Ann. Jej przychody w ramach koncernu WPP zwiększyły się rok do roku z 25,43 do 35,18 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 14,16 mln zł od GroupM, 13,6 mln zł od EssenceMediacom Holdings, 1,17 mln zł od GroupM UK i 1,29 mln zł od GroupM UK Digital.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Działalność operacyjna EssenceMediacom Poland w 2023 roku kosztowała 1,01 mld zł, po wzroście o 18,8 proc. z 849,65 mln zł rok wcześniej. Stanowiącej zdecydowaną większość wydatki na usługi obce poszły w górę z 813,74 do 974,79 mln zł.
W EssenceMediacom Poland mniej pracowników
Natomiast koszty wynagrodzeń zmalały z 27,24 do 25,86 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 6,12 do 5,77 mln zł. Liczba pracowników agencji zmniejszyła się rok do roku ze 196 do 163. - Wynika to z dużej rotacji obrazującej odbicie branży i poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników oraz zmiany sposobu funkcjonowania całej grupy (GroupM). Spółki z grupy celem optymalizacji swoich działań przenoszą powtarzalne obszary jak np. administracja do GroupM - zaznaczono w sprawozdaniu agencji.
Na poziomie sprzedażowym brutto jej wynik poszedł w górę z 4,69 mln zł straty do 4,66 mln zł zysku. Dynamikę pozostałych wyników rentowności osłabił spadek pozostałych przychodów operacyjnych z 3,63 do 1,55 mln zł i wpływów finansowych z 1,76 mln do 3,3 tys. zł, a także wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 775,6 tys. do 1,11 mln zł i kosztów finansowych z 2,63 do 2,7 mln zł.
Firma osiągnęła 5,1 mln zł zysku operacyjnego i 2,4 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 1,83 i 1,56 mln zł rok wcześniej. Na koniec ub.r. miała 17,13 mln zł wolnych środków, podczas gdy przed rokiem było to 56,15 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: EssenceMediacom wyszedł w Polsce na plus