SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook wprowadza nowe narzędzia analityczne dla reklamodawców

Facebook zapowiedział wprowadzenie zmian w swoich narzędziach analitycznych przeznaczonych dla partnerów i reklamodawców. Pojedynczy wskaźnik trafności zostanie zastąpiony trzema nowymi, zmieni się też metoda liczenia potencjalnego zasięgu.

Facebook informuje, że wskaźnik trafności określa na ile reklama została właściwie dobrana do jej odbiorców. Według zapowiedzi pojedynczy wskaźnik wkrótce zostanie zastąpiony trzema bardziej szczegółowymi.

Nowa funkcja diagnostyki trafności obejmie:
Ranking jakości: postrzeganie jakości reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.

Ranking wskaźnika aktywności: oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.

Ranking współczynnika konwersji: oczekiwany współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji i konkurującymi o tych samych odbiorców.

Według Facebooka dzięki użyciu tych trzech elementów partner reklamowy serwisu będzie mógł sprawdzić, czy modyfikacja materiału reklamowego, materiału otwierającego się po kliknięciu albo opcji targetowania może poprawić skuteczność reklamy. Proces zastępowania starego wskaźnika trzema nowymi rozpocznie się 30 kwietnia br. i potrwa kilka tygodni.

Nowa metoda liczenia potencjalnego zasięgu

Potencjalny zasięg pozwala firmom na oszacowanie liczby osób, do których mogą dotrzeć z reklamą, jeszcze przed uruchomieniem kampanii. Wcześniej, potencjalny zasięg był obliczany w oparciu o liczbę wszystkich aktywnych użytkowników Facebooka z ostatniego miesiąca.

Serwis zapowiada zmianę, po której wprowadzeniu uwzględnione zostaną tylko te osoby, które w ciągu 30 dni miały kontakt z reklamami na platformie i wykluczy tych, którzy wprawdzie korzystali z Facebooka, ale jedynie z części bez reklam (np. stron ze zbiórkami pieniężnymi).

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2018 r. 16,91 mld dol. To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (12,97 mld). Firma zanotowała zysk netto w wysokości 6,88 mld, w porównaniu do 4,27 mld dol. zysku w IV kwartale roku 2017 (+61 proc.). Z kolei w całym 2018 r. Facebook osiągnął 55,84 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 37 proc. Zysk netto wzrósł z 15,93 do 22,11 mld dol. (+39 proc.).

Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza nowe narzędzia analityczne dla reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl