Facebook testuje mobilnie kolorowe komentarze, internet nie zostawia na nim suchej nitki. „Propozycja dla młodszej grupy odbiorców”
Według nieoficjalnych informacji Facebook w swojej aplikacji mobilnej rozpoczął testy opcji pozwalającej na zamieszczanie komentarzy na kolorowym tle. Internet zareagował na ten pomysł krytyką i kpiną przypominając podobne rozwiązanie na Myspace z 2000 roku. Jednak w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted przestrzega przed pochopnymi ocenami. - Tego typu zabiegi są ewidentnie skierowane do młodszej grupy odbiorców. Mam nadzieję, że ta nowość nie będzie na sprzedaż - podkreśla Anna Robotycka.
Jak podaje serwis The Next Web nowe rozwiązanie dotyczące komentarzy jest obecnie testowane w mobilnej wersji Facebooka na ograniczonej grupie użytkowników.
Znajdująca się w fazie prób funkcja pozwala użytkownikom na podłożenie pod ich komentarz kolorowego tła oraz w ograniczonym zakresie wybór czcionki użytej w konkretnym wpisie.
Środowisko użytkowników Facebooka przyjęło testowane rozwiązanie chłodno. Duża część internautów oceniała je jako mało nowoczesne i estetyczne, a część dziennikarzy technologicznych przypomniała z przekąsem, że taką samą opcję zastosował serwis Myspace w 2000 r.
NEW: Facebook is testing coloured comments… This is going to look a mess!
— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) 6 września 2017
h/t @absoluut pic.twitter.com/boqKTeG0JN
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted przyznaje, że zaprezentowane przez Facebook testowe rozwiązanie wizualnie rozczarowuje. Jednak jej zdaniem za planem jego wprowadzenia stoi konkretny zamysł.
- Jak ocenić prowadzone testy kolorowych komentarzy oprócz tego, że wyglądają brzydko? – pyta na wstępie Anna Robotycka. - Można z lekkim dystansem powiedzieć, że teraz znaczenie kolorów i terapia kolorem może nabrać zupełnie nowego znaczenia. Zachowując jednak więcej powagi to warto podkreślić, że tego typu zabiegi są ewidentnie skierowane do młodszej grupy użytkowników. Pamiętajmy, że Facebook traci w tej grupie odbiorców w krajach zachodnich i w USA. „Kolorowanki” nie będą zmieniać odbioru serwisu przez osoby starsze (choć tak, owa feeria barw jest irytująca), a mogą przyciągać dzieciaki. Choć zazwyczaj FB uwielbia każdy element monetyzować to mam nadzieję, że ta nowość nie będzie na sprzedaż. Choć zapewne np. Coca-Cola ucieszyłaby się mając wyłączność na czerwone komentarze na Facebooku – ironizuje Robotycka.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.
Dołącz do dyskusji: Facebook testuje mobilnie kolorowe komentarze, internet nie zostawia na nim suchej nitki. „Propozycja dla młodszej grupy odbiorców”