Facebook uruchamia Sports Stadium do śledzenia wydarzeń sportowych i kontaktów między kibicami
Przy okazji finału Super Bowl 2016 Facebook udostępnia platformę mobilną o nazwie Sports Stadium. Pozwoli ona na śledzenie bieżących wydarzeń sportowych z różnych dyscyplin, kontakty pomiędzy kibicami, a także czytanie i oglądanie materiałów publikowanych przez ekspertów.
O uruchomieniu Sports Stadium Facebook poinformował na swoim firmowym blogu. Serwis zastrzegł, że obecnie platforma jest dostępna dla użytkowników systemu iOS w Stanach Zjednoczonych, w ciągu nadchodzących tygodni ma jednak trafić także do internautów w innych krajach i na inne systemy.
Facebook wylicza, że obecnie w jego serwisie ok. 650 mln użytkowników jest zainteresowanych bieżącymi wydarzeniami sportowymi. Aby wyjść im naprzeciw na Facebooku pojawi się nowe miejsce, w którym fani konkretnych dyscyplin będą mogli kontaktować się ze sobą oraz czerpać ciekawe informacje.
Facebook zapewnia, że dzięki kilku oddzielnym zakładkom na platformie kibice będą mogli śledzić aktualizowane na bieżąco tabele meczów i zestawienia wyników, komentować w czasie rzeczywistym i wymieniać pomiędzy sobą uwagi dotyczące konkretnych wydarzeń, a także zapoznać się z opiniami i komentarzami ekspertów. Na początek w Sports Stadium będą obecne takie dyscypliny jak baseball, koszykówka i piłka nożna, z czasem mają się jednak pojawić kolejne. Z kolei pierwszym dużym wydarzeniem relacjonowanym na platformie ma być planowany na 7 lutego br. finał Super Bowl 2016. W planach są też następne duże imprezy sportowe z igrzyskami olimpijskimi włącznie.
Na koniec września 2015 r. Facebook miał 1,55 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,39 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 727 mln tylko w ten sposób.
Dołącz do dyskusji: Facebook uruchamia Sports Stadium do śledzenia wydarzeń sportowych i kontaktów między kibicami