GlaxoSmithKline Consumer Healthcare wybrał 9 agencji do globalnej obsługi reklamowej
Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline Consumer Healthcare skonsolidował globalną obsługę marketingową w dziewięciu agencjach. Dla firmy pracować będą teraz Saatchi&saatchi, Grey, Havas, Edelman, McCann Health, Ogilvy Commonhealth, Weber Shandwick, WPP Digital i Geometry.
Przegląd globalnego budżetu GSK rozpoczęło jesienią ub.r. Zaprosiło do niego nie tylko agencje, z którymi dotychczas firma współpracowała, ale również inne. Ich nazw jednak nie podano. GSK zwłaszcza w zakresie kreacji pracowało z różnymi agencjami przy obsłudze swoich marek. I tak np. dla marek Sensodyne i Panado pracowała agencja Grey, a dla Aquafresh - TBWA.
Teraz GSK zdecydowało, że obsługą reklamową wszystkich jego brandów zajmą się agencje Grey oraz Saatchi&Saatchi. Weber Shandwick wybrano do obsługi w zakresie reklamy, internetu, content marketingu i PR, Havas - reklamy, internetu i contentu, WPP Digital - internetu, Edelman - contentu i PR, McCann Health i Ogilvy Commonhealth - marketingu medycznego, Geometry - shopper marketingu.
Wszystkie te agencje wcześniej już pracowały dla GSK, teraz jednak rozszerzono zakres współpracy z nimi.
W przeglądzie ofert uczestniczyły też agencje TBWA Worldwide, DDB oraz CHI&Partners, ale ostatecznie odpadły. Obsługą mediową GSK nadal zajmować się będą domy mediowe PHD (Omnicom) i GroupM (WPP).
Wybrane przez koncern agencje skupią się na obsłudze siedmiu kluczowych marek należących do koncernu: Sensodyne, Parodontax, Poligrip. Voltaren, Panadol, Theraflu i Otrivin oraz 12 tzw. core brandów, wśród których są m.in. Zovirax, Fenistil, Excedrin.
Dołącz do dyskusji: GlaxoSmithKline Consumer Healthcare wybrał 9 agencji do globalnej obsługi reklamowej