Google usunął w ubiegłym roku 2,7 mld szkodliwych reklam
Koncern Google usunął w 2019 roku ponad 2,7 mld szkodliwych reklam, pochodzących z prawie miliona kont reklamowych.
Według danych z raportu rocznego Google, w ubiegłym roku usunięto 2,7 mld różnych treści reklamowych z powodu "naruszeń polityki reklamowej firmy". W 2018 roku takich komunikatów usunięto 2,3 mld.
Z tych samych co wyżej powodów Google zlikwidował także konta ponad 1,2 mln wydawców i reklamy z ponad 21 mln stron internetowych wydawców na całym świecie.
Koncern odnotował w ubiegłym roku wzrost prób wyłudzenia pieniędzy od osób chcących odnowić swoje paszporty.
- Reklamy te naśladowały prawdziwe komunikaty witryn odnawiania paszportów, ale ich rzeczywistym zamiarem było skłonienie użytkowników do podania poufnych informacji, jak numer ich ubezpieczenia społecznego lub karty kredytowej - podano w raporcie Google'a. Oszuści próbowali także reklamować fikcyjne firmy kredytowe, stosowali też często manewr "trick-to-click" (reklama wyglądająca jak ostrzeżenie np. systemu operacyjnego).
Raport Google Trust & Safety Report 2019 pokazuje również, że z platformy usunięto w ubiegłym roku 35 milionów reklam phishingowych, czyli opartych na nieuczciwej metodzie podszycia się pod inną wiarygodną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia danych osobowych od użytkowników.
Odrzucono 670 tys. reklam, uznanych zgodnie z zasadami Google za niebezpieczne lub obraźliwe ze względu na promowanie nienawiści, nietolerancji, dyskryminacji lub przemocy.
Usunięto także 93 tys. ogłoszeń związanych z wyborami. Weryfikacji poddano 2800 reklamodawców, którzy w 2019 r. wyświetlali reklamy wyborcze w ponad 30 krajach.
Od czasu wprowadzenia zasady zakazującej reklam dotyczących eksperymentalnych zabiegów medycznych, Google usunął ponad 2,5 miliona reklam, które te regulacje łamały. Z powodu treści o charakterze erotycznym usunięto z wyszukiwarki 900 tys. stron.
Tylko w 2019 roku Google zamknął działalność ponad 1,2 miliona wydawców i programistów aplikacji z powodu sztucznego ruchu.
Fałszywe reklamy na Google na temat koronawirusa
Google w ostatnich tygodniach uważnie śledzi wszelkie próby reklamowania się w kontekście koronawirusa. W raporcie podano, że firma usunęła od początku pandemii Covid-19 kilkanaście milionów reklam produktów pożądanych w tym trudnym czasie, jak maseczek ochronnych czy preparatów odkażających.
Firma wprowadziła ogółem 31 nowych aktualizacji swojej polityki jako odpowiedź na problemy z reklamami w różnych branżach: od finansów po opiekę zdrowotną i wsparcie techniczne.
W czwartym kwartale 2019 roku Google zanotował przychód w wysokości 39,12 miliarda dolarów. To wyraźny wzrost rok do roku (z 32,19 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,6 miliarda dolarów do 9,7 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google usunął w ubiegłym roku 2,7 mld szkodliwych reklam