GroupM wprowadza narzędzie Precious łączące dane o oglądalności i zakupach
Sieć GroupM, do której należą takie domy mediowe, jak MEC czy Mindshare wprowadza Precious- narzędzie do planowania mediów, które w oparciu o zachowania zakupowe definiuje grupy celowe. Pierwsze wyniki zostaną zaprezentowane w październiku.
Precious łączy dane o oglądalności dostarczane przez Nielsen Audience Measurement z danymi o zakupach z panelu gospodarstw domowych od instytutu GfK. Narzędzie to ma być innowacyjnym podejściem do planowania mediów. Dzięki niemu klienci GroupM będą mogli precyzyjniej docierać do osób w największym stopniu generujących sprzedaż w kategorii i to spójnie na obu ekranach (telewizyjnym i internetowym) przy wykorzystaniu danych.
Precious ma dostarczać np. informacje o tym, jakie programy tv oglądają nabywcy Apapu, a jakie - użytkownicy Vizira; czy widzowie „Faktów” więcej wydają w kategorii słonych przekąsek niż odbiorcy pasma „Super Hit” na Polsacie.
Narzędzie to ma pozwolić planować media pod kątem grup docelowych określanych przez pryzmat ich zachowań zakupowych w sklepach.
- Oznacza to, że zamiast optymalizować zasięg w grupie demograficznej, będącej tylko przybliżeniem strategicznie istotnej z punktu widzenia biznesu klienta grupy konsumentów, Precious pozwala odnosić się do grupy składającej się z użytkowników danej kategorii. I to nie tych, którzy to deklarują, ale których zachowania zakupowe są zweryfikowane na podstawie twardych danych z prowadzonego od ponad 20 lat panelu GfK. Próbę panelu stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG - podano w komunikacie.
Jak podaje GroupM, testy wskazują, że wykorzystanie narzędzia Precious do kampanii telewizyjnych pozwala budować zasięg efektywny nawet do 15 proc. wydajniej dla określonych grup docelowych. Ponadto takie podejście pozwala docierać z reklamą do konsumentów potencjalnie nią zainteresowanych i jednocześnie minimalizować intensywność kampanii wśród odbiorców nieaktywnych w kategorii.
Kampanie telewizyjne, optymalizowane pod kątem użytkowników kategorii, będą też wspierane kampaniami w internecie w modelu programatycznym.
Narzędzie Precious jest dostępne na wyłączność dla klientów agencji należących do GroupM, czyli MEC, Mediacom, Mindshare oraz Maxus. Pierwsza fala fuzji paneli NAM oraz GfK została wdrożona w lipcu br. Szczegóły podejścia Precious zostaną zaprezentowane w październiku br.
Dołącz do dyskusji: GroupM wprowadza narzędzie Precious łączące dane o oglądalności i zakupach
Jak to jak ? Tak jak zawsze - tabelkom w ekscelu :)