SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa o2: w sierpniu 19 proc. akcji na giełdzie za 46-56 mln zł

W połowie sierpnia Grupa o2 wprowadzi na GPW 1,9 mln swoich akcji stanowiących 19 proc. jej całych udziałów. Firma liczy, że z ich sprzedaży uzyska 46 mln zł, natomiast przy maksymalnej cenie jednej akcji wartość oferty to 56 mln zł.

Grupa o2 nie wyklucza, że na początku 2013 roku przeprowadzi kolejną emisję bądź sprzedaż akcji. Środki pozyskane z kolejnej emisji będą również przeznaczone na realizację planów akwizycyjnych spółki. Ponadto w kolejnych latach, Grupa o2 planuje wypłacać dywidendę - poinformował na konferencji Jacek Świderski, członek zarządu spółki.

"Obecną emisję oceniam jako niewielką. Nasze plany nie wykluczają, że za nieco ponad pół roku możemy przeprowadzić kolejną emisję bądź sprzedaż akcji. Wtedy chcielibyśmy pozyskać znacznie większe środki, które chcielibyśmy przeznaczyć na kolejne akwizycje i rozwój własny spółki" - powiedział dziennikarzom Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2.

"Powodem, dla którego prawdopodobnie przeprowadzimy drugą emisję jest to, że rozmowy z kilkoma podmiotami, które chcemy przejąć, będą mogły zostać zintensyfikowane dopiero po zakończeniu tego roku. Wtedy poznamy ich dokładne wyceny, i będziemy dokładnie wiedzieli jakie środki musimy pozyskać, ale jak już wspomniałem, potencjalna oferta będzie większa niż ta, którą realizujemy obecnie" - dodał.

Świderski poinformował, że spółka w kolejnych latach planuje wypłacać dywidendę.

"Spółka generuje i będzie generowała dużą ilość gotówki. Jest to naturalnie istotne dla inwestorów. Uważam, że jeśli nie pojawią się problemy z pozyskaniem kapitału z rynku, to będziemy regularnie wypłacać dywidendę. Chcę jednak podkreślić, że jej poziom będzie uzależniony od naszych potrzeb i możliwości kapitałowej" - powiedział.

Oferta publiczna Grupy o2 obejmuje nie więcej niż 1,7 mln akcji w tym: do 1,25 mln akcji nowej emisji s. B i nie więcej niż 450 tys. istniejących akcji s. A (akcje sprzedawane). Maksymalna cena jednej akcji wyniesie 33 zł, a przy takiej wycenie wartość oferty wyniesie 56 mln zł. Jednak Grupa o2 realnie szacuje, że z IPO pozyska 46,7 mln zł.

"Free float wyniesie około 19 proc. akcji. Z czego 15 proc. będą stanowić akcje nowej emisji, a 4 proc. akcje sprzedawane. Pozostałe 80 proc. akcji pozostanie w rękach dotychczasowych akcjonariuszy" - powiedział Świderski.

Do końca lipca będą prowadzone zapisy na akcje o2. W najbliższych dniach przedstawiciele spółki odbędą tzw. roadshow, podczas którego spotkają się z reprezentantami ponad 20 inwestorów instytucjonalnych. Po tych spotkaniach ustalona zostanie ostatecznie nominalna cena akcji spółki. Do obrotu giełdowego akcje zostaną wprowadzone po 10 sierpnia.

Grupa o2 pozyskane środki planuje przeznaczyć na nabycie udziałów w spółkach lub przedsiębiorstw prowadzących serwisy internetowe w kategoriach, w których grupa nie osiągnęła czołowych pozycji na rynku. Są to przede wszystkim kategorie: biznes i finanse, nowe technologie, zdrowie i uroda, a także motoryzacja, podróże i film oraz prowadzące działalność w następujących segmentach reklamy internetowej - mailing, SEO/SEM, social media, ogłoszenia, wideo.

Pod kątem realizacji celów emisyjnych grupa o2 prowadzi obecnie zaawansowane negocjacje oraz badanie spółki (proces due diligence), gdzie szacowana kwota inwestycji to około 30 mln zł.

Grupa o2 prowadzi też negocjacje z czterema podmiotami, które są w różnej fazie zaawansowania, a szacowana łączna kwota inwestycji w tym przypadku to około 15 mln zł.

"Myślę, że realne jest zamknięcie tych transakcji do końca tego roku lub na początku 2013 roku" - powiedział Świderski.

Grupa o2 działa na rynku reklamy internetowej w Polsce. Oferta spółki obejmuje cztery główne segmenty: display i wideo, mailing (m.in. do użytkowników kont pocztowych usługi Poczta o2) oraz social media.

W portfolio Grupy o2 SA znajduje się około 70 serwisów internetowych, wśród których najpopularniejsze są: o2.pl, Pudelek.pl, Wrzuta.pl, Kafeteria.pl. Łączna miesięczna liczba użytkowników tych serwisów to blisko 10 milionów (dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius). Poczta o2 wchodząca również w skład tego portfolio jest obecnie użytkowana przez około 5 mln internautów.

W 2012 r. Grupa o2 objęła 30 proc. akcji notowanej na NewConnect spółki Socializer, która specjalizuje się w działaniach reklamowych na Facebooku.

Rolę oferującego w ramach oferty pełni Dom Inwestycyjny BRE Banku.

Dołącz do dyskusji: Grupa o2: w sierpniu 19 proc. akcji na giełdzie za 46-56 mln zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jarek
nie polecam, strata pieniędzy
0 0
odpowiedź
User
jola
kto by chcial to kupic. Z samej struktury oferty widac golym okiem ze trzech panow chce zarobic na niczym
0 0
odpowiedź
User
henio
widać idzie poważny kryzys w branży reklamowej i panowie z o2 rzutem na taśmę chcą jeszcze coś zarobić, kursy konkurencyjnych podmiotów nurkują a tu taki niebywały i niczym nie uzasadniony optymizm? to się nie uda
0 0
odpowiedź