Dobry drugi kwartał Grupy PTWP. Bieżący cel: rozwój segmentu online i e-commerce
Wydawca specjalistycznych serwisów internetowych, Grupa PTWP, wypracował w drugim kwartale br. 3,9 mln zł zysku brutto, wobec straty w analogicznym okresie 2020 roku (- 1,9 mln zł.). Narastająco, osiągnięty zysk brutto wyniósł 4 mln zł, po pierwszym półroczu 2020 Grupa miała 3,33 mln zł straty.
Grupa PTWP miała w pierwszym półroczu 2021 roku 20,5 mln zł przychodu (wzrost o 14 proc. rok do roku). Na koniec czerwca br. Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości SA miało 3,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto, podczas gdy rok wcześniej spółka miała 3,5 mln zł straty.
W ramach Grupy PTWP działa spółka PTWP Online, wydawca specjalistycznych serwisów internetowych. W okresie między kwietniem a czerwcem br. Grupa odnotowała 3,5 mln zł zysku netto. PTWP zwiększyła swoje dochody dzięki koncentracji biznesu na portalach online, budowie platform e-commerce oraz wykorzystaniu nowych technologii - także w działalności pozostałych spółek Grupy (np. w interaktywnych transmisjach i organizacji eventów w formie hybrydowej).
Grupa obecnie koncentruje się na rozwoju segmentu online i e-commerce. - Pierwsze półrocze było niezwykle dynamiczne w kontekście rozwoju naszej działalności. Bogatsi o pandemiczne doświadczenie podjęliśmy działania, które wpłynęły na wyraźną poprawę obecnych wyników finansowych oraz kolejnych, w dalszej perspektywie. W okresie pandemii mocno postawiliśmy na biznes online, stworzenie nowych platform e-commerce oraz organizację eventów w formie hybrydowej. Nasze działania pozytywnie przełożyły się na dynamikę wzrostu przychodów w ostatnich miesiącach. Liczymy na równie dobrą drugą połowę 2021 roku – komentuje Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki.
Grupa PTWP wydaje 20 internetowych serwisów tematycznych, które miesięcznie odwiedza do 8 mln unikalnych użytkowników. W jej strukturach znajdują się także podmioty działające w branży e-commerce, chodzi o platformy Property Stock i Giełda Rolna. Spółka Grupy jest także organizatorem eventów stacjonarnych, hybrydowych i online, takich jak Europejski Kongres Gospodarczy. – Nasze serwisy internetowe mają za sobą bardzo dobry okres. Notujemy zarówno wzrost miesięcznej liczby unikalnych użytkowników, jak i przychodów. Tak dobre statystyki naszych portali sprawiły, że podjęliśmy decyzję o zintensyfikowaniu działań w internecie, w obszarze online i digital. W najbliższym czasie głównie chcielibyśmy skupić się na rozwoju i wprowadzaniu nowych projektów online - dodaje Wojciech Kuśpik.
W Grupie PTWP zostanie przeprowadzony program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu zadecydują akcjonariusze na NWZA, które zaplanowane jest na 26 sierpnia br. Maksymalna wielkość programu to 4 proc. obecnego kapitału zakładowego. Akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r.
Dołącz do dyskusji: Dobry drugi kwartał Grupy PTWP. Bieżący cel: rozwój segmentu online i e-commerce