Informacje i publicystyka: RMF24.pl przed TVN24.pl, zyskały i.pl i portal Radia ZET
Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych liderem zasięgowym pozostaje WP.pl, a na nieco dłużej internautów przyciąga Onet. Duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły i.pl oraz sekcja informacyjno-publicystyczna portalu Radia ZET, a analogiczny dział TVN24.pl pod względem liczby użytkowników wyprzedził RMF24.pl.
W lipcu br. dział WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) z informacjami i publicystyką o charakterze ogólnopolskim (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 10,17 mln internautów, co przełożyło się na 34,36 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 35 minut i 29 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska), w wersji www i aplikacji mobilnej, analogiczna sekcja miała 8,86 mln użytkowników, 29,93 proc. zasięgu oraz 35 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Portal RMF24.pl przyciągnął natomiast 8,15 mln internautów (co dało 27,55 proc. zasięgu), każdego średnio na 7 minut i 4 sekundy. Kolejne trzy witryny przekroczyły poziom 6 mln użytkowników. Na portalu TVN24 dział informacyjno-publicystyczny zanotował 7,23 mln odwiedzających, 24,43 proc. zasięgu oraz 19 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania, na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 7,15 mln internautów, 24,17 proc. zasięgu oraz 24 minuty średniego czasu, a uruchomiony jesienią ub.r. portal i.pl (Polska Press) - 7,11 mln użytkowników, 24,03 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 31sekund średniego czasu.
Sekcję Gazeta.pl (Agora) z informacjami i publicystyką odwiedziło 6,79 mln internautów (22,95 proc. zasięgu), spędzając średnio po 12 minut i 49 sekund, a w analogicznym dziale o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) każdy z 6,68 mln użytkowników (22,53 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 10 minut i 50 sekund.
Na portalu Radia ZET (Eurozet) taki dział zanotował 6,58 mln odwiedzających, 22,23 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania, a platforma internetowa Polsat News - 6,29 mln internautów, 21,24 proc. zasięgu oraz 7 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu.
W porównaniu z czerwcem sekcja informacyjno-publicystyczna na WP.pl straciła 311,8 tys. użytkowników oraz 3 minuty i 58 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 3 i 10 proc. w dół), a na Onecie - 148,4 tys. internautów (1,6 proc.) oraz 3 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu (9 proc.).
Na RMF24.pl przy wzroście liczby użytkowników o 603,4 tys. (8 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 24 sekundy (5,4 proc.). Portalowi pod względem zasięgu udało wyprzedzić dział z informacjami i publicystyką platformy TVN24, który zyskał 77,1 tys. odwiedzających (1,1 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 55 sekund (8,9 proc.).
Do tej sekcji zbliżył się analogiczny dział Interii, osiągając wzrost liczby użytkowników o 621,3 tys. (9,5 proc.) oraz spadek średniego czasu korzystania o 3 minuty i 4 sekundy (11,3 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W obu statystykach zwiększyły się wyniki dwóch witryn. Portal i.pl zyskał 880,8 tys. odwiedzających (14,1 proc.) i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,1 proc.), a dział informacyjno-publicystyczny portalu Radia ZET - 657,7 tys. użytkowników (11,1 proc.) i 13 sekund średniego czasu (7,6 proc.).
W sekcji Gazeta.pl z informacjami i publicystyką przybyło 172,7 tys. internautów (2,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 19 sekund (9,3 proc.). Analogiczny dział o2.pl zanotował spadek o 402,4 tys. użytkowników (5,7 proc.) i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,5 proc.), a platforma Polsat News - spadek o 481,1 tys. odwiedzających (7,1 proc.) i wzrost średniego czasu o 26 sekund (6,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Informacje i publicystyka: RMF24.pl przed TVN24.pl, zyskały i.pl i portal Radia ZET