SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Interia.pl rezygnuje z systemu powiadomień Ding, stawia na webpush

Grupa Interia.pl za miesiąc zamknie system powiadomień i rekomendacji treści Ding, uruchomiony ponad sześć lat temu. - Pracujemy nad zastosowaniem webpusha, który poza funkcjonalnościami Dinga, będzie wykorzystywany w innych usługach portalu - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Radosław Kucko, członek zarządu firmy.

Ding został uruchomiony na początku 2012 roku. W ramach usługi użytkownicy Interii, przeglądając różne treści na portalu, mogą za pomocą umieszczonego przy nich przycisku oceniać, na ile zainteresował ich i spodobał im się dany materiał. System zbierał i analizował te informacje, a potem na tej podstawie sugerował określonemu interneucie kolejne teksty, które powinny go zaciekawić.

W ostatnich dniach użytkownicy Interii zaczęli otrzymywać komunikat informujący, że 9 kwietnia Ding.pl przestanie działać, jednocześnie zamknięty zostanie związany z nim system kont na portalu, z którego dane zostaną przeniesione do serwisu mailowego Interii.

- Funkcjonalności dotychczas dostępne w koncie portalowym, takie jak możliwość zmiany hasła, opcja odzyskiwania hasła i edycja danych zostaną przeniesione do ustawień pocztowych. Zmiany te są również podyktowane Państwa sugestiami, mającymi na celu ujednolicenie i ulepszenie usługi pocztowej - informuje portal.

Dlaczego Interia zdecydowała się zamknąć Ding? - W szczycie jego popularności z Dinga korzystało kilkaset tysięcy ludzi, potem był stopniowo wygaszany, wraz z pojawianiem się alternatywnych rozwiązań zastępujących część jego funkcjonalności. W końcu korzystały z niego głównie osoby komentujące materiały portalu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Kucko, członek zarządu Grupy Interia.

- Jako że znaleźliśmy rozwiązanie, które zastępuje również to ostatnie, nie było potrzeby utrzymywania Dinga w dotychczasowej postaci. Pracujemy nad zastosowaniem webpusha, który poza funkcjonalnościami, które posiadał Ding, będzie wykorzystywany w innych usługach portalu - dodaje Kucko.

Według badania Gemius/PBI w lutym br. serwisy i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 19,75 mln realnych użytkowników i 1,27 mld odsłon, a sam portal Interia.pl - 14,05 mln użytkowników i 765,9 mln odsłon.