Itaka zaczyna już sprzedaż oferty na lato 2021, w promocji „Marzenia w cenie spełnienia”
Biuro podróży Itaka rozpoczęło już sprzedaż swojej oferty na lato 2021 roku. Reklamuje ją pod hasłem „Zostań z nami i odkryj świat na nowo”.
Oferta „Lato 2021” Itaki obejmuje 712 hoteli w 46 destynacjach wypoczynkowych i 138 wycieczek objazdowych do 43 krajów. Oprócz tradycyjnych kierunków turystycznych (m.in. Hiszpania z Wyspami Kanaryjskimi i Balearami, Grecja, Turcja, Włochy, Portugalia, Egipt, Tunezja) w ofercie są wyjazdy m.in. na Madagaskar, Malediwy, Wyspy Zielonego Przylądka, Zanzibar i Curaçao.
Firma podkreśla, że oferta objęta jest promocją „Marzenia w cenie spełnienia”. Przy zakupie do 30 czerwca br. dostępne są tylko 15 proc. zaliczki, 3 proc. zniżki dla stałych klientów i 50 proc. rabatu dla dziecka w wybranych hotelach.
Itaka zapewnia, że nie zmieni się ostateczna cena podróży, oraz można bezkosztowo zmienić rezerwację.
Dlaczego firma już teraz zaczyna sprzedaż oferty na lato przyszłego roku? - Tak wczesne rozpoczęcie sprzedaży zostało podyktowane chęcią umożliwienia Klientom zaplanowania przyszłych wakacji już teraz, oraz dostarczenia nowego produktu sprzedażowego współpracującym biurom podróży - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Ala Kaźmierczak, kierownik działu marketingu w Itace.
Nie odpowiedziała natomiast na pytania, jak mocno epidemia koronawirusa wpłynęła na działalność firmy: o ile zmalała sprzedaż od połowy marca i jakie oszczędności wprowadzono.
Nowa oferta będzie wsparta działaniami reklamowymi pod hasłem „Zostań z nami i odkryj świat na nowo”.
W 2018 roku Itaka zanotowała 2,5 mld zł przychodów z organizacji podróży i 24,53 mln zł zysku netto, wobec 2,15 mld zł wpływów i 20,89 mln zł zysku netto rok wcześniej. Pod względem wpływów była liderem na polskim rynku turystycznym. Nie podała jeszcze swoich wyników finansowych za ub.r.
W marcu 65 proc. mniej turystów w Polsce
Swoje wyniki z ostatnich miesięcy podało notowane na giełdzie biuro podróży Rainbow Tours. W marcu br. zanotowało spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 39,3 proc. do 68,4 mln zł, natomiast dzięki dużym wzrostom w styczniu i lutym w całym pierwszym kwartale br. jego wpływy zwiększyły się o 11,2 proc. do 274 mln zł.
Natomiast platforma eSky.pl, sprzedająca głównie bilety samolotowe i noclegi w hotelach, w marcu i kwietniu zwolniła 94 pracowników ze swoich polskich biur i kilkadziesiąt osób z zagranicznych oddziałów. Na stanowisko jej prezesa wrócił właśnie Łukasz Habaj, jeden ze współzałożycieli firmy.
Według danych GUS w pierwszym kwartale br. wydatki Polaków na turystykę wyniosły 10,4 mld zł, o 17 proc. mniej niż rok wcześniej. W przypadku wydatki na jednodniowe podróże w kraju nastąpił spadek o ok. 14 proc. do ok. 6,6 mld zł
Tylko w marcu z noclegów w obiektach turystycznych z minimum 10 miejscami skorzystało ok. 935 tys. osób, o 65 proc. mniej niż rok wcześniej. Na tę liczbę złożyło się ok. 165 tys. turystów z zagranicy i ok. 770 tys. z kraju.
Dołącz do dyskusji: Itaka zaczyna już sprzedaż oferty na lato 2021, w promocji „Marzenia w cenie spełnienia”