The New York Times ma 9,3 mln subskrybentów, zysk zmalał o jedną trzecią
W zeszłym kwartale wydawca „New York Timesa” i The Athletic, pozyskał netto 180 tys. subskrybentów, na koniec września miał ich 9,33 mln. Kwartalne przychody koncernu zwiększyły się o 7,6 proc. do 547,7 mln dolarów, a zysk netto zmalał z 54,6 do 36,6 mln.
W ciągu kwartału liczba sprzedanych przez The New York Timesa cyfrowych subsprypcji zwiększyła się z 9,81 do 10,02 mln, a tych dotyczących wersji drukowanych zmalała z 750 do 730 tys.
Średni przychód od użytkownika subskrypcji cyfrowej wyniósł 8,87 dolarów, wobec 9,64 dolarów rok wcześniej.
Skokowy wzrost w obszarze subskrypcji cyfrowych, o 1,57 mln, wydawca zanotował w pierwszym kwartale br., w efekcie przejęcia The Athletic za 550 mln dolarów.
Liczba subskrybentów w zeszłym kwartale wzrosła z 9,17 do 9,33 mln, z czego tych korzystających z wersji cyfrowych - z 8,41 do 8,59 mln, a tych z wydań drukowanych zmniejszyła się z 760 do 740 tys.
W minionym kwartale The Athletic przyniósł 21,67 mln dolarów przychodów z subskrypcji i 2,33 mln dolarów z reklam. Natomiast wpływy „New York Timesa” z subskrypcji zwiększyły się rok do roku o 5,4 proc. do 361 mln dolarów, a te reklamowe zmalały o 2,5 proc. do 108,13 mln dolarów.
Łączne przychody subskrypcyjne wydawcy w zeszłym kwartale poszły w górę o 11,7 proc. do 382,67 mln dolarów, a w pierwszych trzech kwartałach - o 12,6 proc. do 1,14 mld dolarów.
Wpływy samego „New York Timesa” z subskrypcji przez trzy kwartały wzrosły o 7,7 proc. do 1,09 mld dolarów, a z reklam - o 5,2 proc. do 337,45 mln dolarów.
Koszty operacyjne koncernu w zeszłym kwartale wzrosły o 9,5 proc. do 503,79 mln dolarów. Ograniczono jedynie wydatki na sprzedaż i marketing - o 22,7 proc. do 64,73 mln dolarów.
Zysk operacyjny wzrósł z 48,98 do 51,01 mln dolarów (m.in. dzięki 7,13 mln dolarów zysku z należności dotyczących wynajmu powierzchni biurowej w siedzibie firmy), a wskutek dużo niższych zysków pozaoperacyjnych (w trzecim kwartale ub.r. wydawca sprzedał działkę za 24,9 mln dolarów netto) zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej zmalał z 54,6 do 36,6 mln dolarów.
Od początku listopada akcje The New York Timesa zdrożały z 28,96 do 32,79 dolarów. Natomiast od początku stycznia br. kurs zmalał o 32 proc.
Dołącz do dyskusji: The New York Times ma 9,3 mln subskrybentów, zysk zmalał o jedną trzecią
takiż to digital opłacalny haha