Kampania prezydencka w social media: Janusz Korwin-Mikke liderem, najwięcej zyskał Paweł Kukiz
Z kandydatów w wyborach prezydenckich najwięcej obserwujących na portalach społecznościowych ma Janusz Korwin-Mikke, wyprzedzając Janusza Palikota i Pawła Kukiza. W czasie kampanii najwięcej działo się na profilach Korwina-Mikkego, a najwięcej nowych użytkowników zyskały konta Kukiza.
Z analizy aplikacji NapoleonCat.com wynika, że oficjalne profile Janusza Korwina-Mikkego na Facebooku i Twitterze mają w sumie (bez uwzględnienia współkorzystania) 653,4 tys. użytkowników (wg stanu z 6 maja), a w ciągu nieco ponad trzech miesięcy kampanii wyborczej (termin wyborów ogłoszono 4 lutego) zyskały ich 87,5 tys.
Jeszcze więcej zyskały social mediowe konta Pawła Kukiza, które prawie całą popularność zdobyły w trakcie kampanii - mają 235,1 tys. obserwujących, z których 218,5 tys. przybyło przez ostatnie trzy miesiące. Między Korwinem-Mikkem a Kukizem znalazł się Janusz Palikot z 370,9 tys. śledzących w social media (w tym 57 tys. pozyskanych w czasie kampanii).
Odpowiednio czwarte i piątek miejsce zajęli prowadzący w sondażach wyborczych Bronisława Komorowski i Andrzej Duda. Urzędującego prezydenta na Facebooku, Twitterze, Google+, YouTube i Instagramie obserwuje 172,1 tys. internautów (z czego 42,7 tys. pojawiło się przez ostatnie trzy miesiące), a kandydata PiS - 131,7 tys. (w tym 94,8 tys. pozyskanych w trakcie kampanii).
Jeszcze większą przewagę nad konkurentami w wyborach Korwin-Mikke ma pod względem aktywności użytkowników jego profili social mediowych w trakcie kampanii. Przez ostatnie trzy miesiące różnych aktywności (takich jak komentarze, udostępnienia i polubienia) zanotowano na nich 2,13 mln, czyli prawie trzy razu więcej niż na profilach Pawła Kukiza (839 tys.) i Bronisława Komorowskiego (765,6 tys.), a ponad trzy razy więcej niż w przypadku Andrzeja Dudy (597,5 tys.).
Dołącz do dyskusji: Kampania prezydencka w social media: Janusz Korwin-Mikke liderem, najwięcej zyskał Paweł Kukiz