SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec "Małego wielkiego sklepu". Żabka zmienia hasło i strategię komunikacji

Żabka rusza z największą w swojej historii kampanią reklamową, promującą nową strategię komunikacji i claim "Uwolnij swój czas". Koncept strategiczno-kreatywny przygotowała agencja reklamowa Ogilvy, która zajmuje się obsługą Żabki w miejsce PZL.

W zaprezentowanej mediom we wtorek nowej strategii komunikacji Żabka stawia na podkreślenie, że marka "zdejmuje z głowy" klientów problemy dnia codziennego na czele z brakiem wolnego czasu. Żabka chce "oddawać" czas ludziom przez proponowanie im w sklepach gotowych dań obiadowych, szybkich przekąsek kupowanych w pośpiechu, potrzebnych "na już" rzeczy na imprezy i spotkania towarzyskie.

Czas w centrum komunikacji i pozycjonowania Żabki

Według badań zaprezentowanych przez Żabkę, to właśnie brak wolnego czasu jest dla współczesnych konsumentów jednym z najważniejszych wyzwań – barierą w realizowaniu pasji i zainteresowań, a często również źródłem stresu, frustracji i życiowego wypalenia.

W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach, Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio, klienci mogą swobodnie korzystać z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują, np. odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

"Uwolnij swój czas" w spotach Żabki

12 października rusza kampania marketingowa promująca nowe hasło Żabki "Uwolnij swój czas". W czterech spotach produktowych zobaczymy humorystyczne scenki rodzajowe, w których oglądać będziemy perypetie pary czy spotykających się po latach kumpli. Fabuła odnosi się do życiowych sytuacji, w których bohaterowie dzięki Żabce mogą robić to, co lubią. 

Dodatkowo, w internecie hasło główne dopełnione jest lżejszym i bardziej humorystycznym #mamtowzabce, skierowanym do młodszego konsumenta sfery digital.  

Część wizerunkowa, na którą składa się spot 30-sekundowy, to manifest, w którym Żabka zachęca do tego, aby doceniać swój wolny czas.

- „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej, w której pokażemy, że Żabka oferuje dużo więcej niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Przesunięcie w stronę potrzeb klienta

W ramach platformy stworzono reklamy w mediach tradycyjnych: telewizji, radiu, prasie i Internecie, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne oraz w kanałach digital i kinie.

- W centrum hasła "Uwolnij swój czas" jest klient i upraszczanie mu rzeczywistości. Myślenie o nim jest zgodne z całą naszą strategią biznesową. W trakcie przeprowadzanych przez nas badań i rozmów z klientami okazało się, że czas jest dla nich najistotniejszą wartością. To, co zmieniliśmy w komunikacji to przesunięcie ze sklepu ("mały wielki sklep") na uwalnianie czasu.  Powiedzieliśmy o czasie dla klientów w sposób wyraźny i emocjonalny, stawiając ich potrzeby w centrum. Nie pokazujemy już wyłącznie sklepu, ale potrzeby klientów. To nasza największa kampania marketingowa do tej pory - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl  Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu Żabka Polska.

Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Ogilvy, z którą Żabka pracowała wcześniej projektowo. Jak dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl, oznacza to koniec sześcioletniej pracy agencji PZL dla Żabki.  

Za działania w kanałach digtal i social mediach odpowiada agencja Cukier. Zakupem mediów zajął się dom mediowy SparkFoundry, a materiały BTL przygotowała agencja Just.

Dołącz do dyskusji: Koniec "Małego wielkiego sklepu". Żabka zmienia hasło i strategię komunikacji

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
j
ciekawe, czy Ogilvy udźwignęło temat po PZLu.

Wątpię, ale chętnie odszczekam.
odpowiedź
User
jg
Biorąc pod uwagę ceny, trafniej byłoby: "Uwolnij swój portfel".
odpowiedź
User
Off
Daj zarobić Zarządowi. Franczyzobiorcy zachrzaniaja za grosze
odpowiedź