Koniec Radia Disney
W pierwszym kwartale przyszłego roku nadawanie kończy Radio Disney. To między innymi przez ograniczenia związane z pandemią.
Jak poinformował w specjalnym oświadczeniu Gary Marsh, szef i dyrektor kreatywny Disney Branded Television, w związku z zakończeniem nadawania Radia Disney pracę straci 36 osób. W dalszy ciągu radio będzie działać w regionie Ameryki Łacińskiej, gdzie jest osobną spółką.
Disney uzasadnia swoją decyzję m.in. pandemią i związanymi z nią ograniczeniami koncertów i festiwali muzycznych na żywo. Ponadto na spadek wyników radia wpłynął trend poszukiwania przez młodszych odbiorców spersonalizowanej muzyki, np. w aplikacjach strumieniowych.
Ogłoszenie końca Disney Radio zbiega się z komunikacja strategii firmy, w której priorytetem będzie tworzenie treści familijnych i dziecięcych na Disney+ i Disney Channels.
Radio Disney działało od 1996 roku, pomogło koncernowi w wypromowaniu takich gwiazd jak Jonas Brothers, Miley Cyrus, Selena Gomez czy Demi Lovato. Radio nadawało muzykę dla dzieci i młodzieży. W 2005 roku obejmowało zasięgiem 97 proc. USA.
Dołącz do dyskusji: Koniec Radia Disney