Konkurs II Festiwalu Plakatu Reklamowego rozstrzygnięty
10 maja poznaliśmy laureatów konkursu drugiego Festiwalu Plakatu Reklamowego Barbakan 2007 w Krakowie.
W tegorocznej edycji imprezy, której organizatorem jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i jej członkowie tematem konkursu były „Wakacje w Polsce”, a jego ideą wykorzystanie artystycznych pomysłów dla stworzenia plakatu, który mógłby promować Polskę za granicą. Spośród 250 prac, które wzięły udział w konkursie, jury wybrało blisko 80 do ekspozycji na wystawie w Barbakanie.
Jury konkursu, obradujące w składzie:
Jan Pamuła (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie), Ksawery Piwocki (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Andrzej Pągowski (Artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej kreacja-pro Warszawa, Paweł Kowalewski (Artysta malarz, adiunkt w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Marcin Mroszczak (Artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej DDB Warszawa, członek KTR), Stanisław Tabisz (Artysta malarz, dziekan wydziału grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie) Henryk Sawka (Artysta grafik), Jacek Stokłosa (Artysta grafik, Plastyk miasta Krakowa), Ks. Piotr Brząkalik (Duszpasterz trzeźwości Archidiecezji Katowickiej, inicjator i współautor reklamowych kampanii społecznych, Przewodniczący jury), Grzegorz Kiszluk (Wydawca i redaktor naczelny magazynu „Brief”), Lech Kaczoń (Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce – Sekretarz Jury), przyznało następujące nagrody:
Pierwszą nagrodę w wysokości 12.000,00 zł Tomaszowi Majdeckiemu z Poznania.
Drugą nagrodę w wysokości 8.000,00 zł Stanisławowi Walickiemu z Rzeszowa.
Trzecią nagrodę w wysokości 6.000,00 zł Marcelinie Rydelek ze Szczecina.
Trzy równorzędne wyróżnienia w kwocie 1.500,00 zł. Każde otrzymali: Urszula Bogucka z Białegostoku, Agnieszka Pagińska i Piotr Pielka, oboje z Gdańska.
W konkursie przyznano również trzy nagrody pozaregulaminowe:
Agencje reklamowe: McCann Erickson oraz Communication Unlimited przyznały wybranym przez siebie uczestnikom półroczne, płatne staże w swoich agencjach. Otrzymali je:
Ewa Równicka z Warszawy oraz Marek Straszak z Lwówka Śląskiego.
Firma OKI Printing Solutions ufundowała zaś nagrodę specjalną za „najlepsze wykorzystanie potencjału koloru”. Wysokiej klasy drukarkę otrzymał zespół w składzie: Ewelina Jaskulska, Dorota Maliszewska oraz Katarzyna Małozięć z Warszawy.
Organizatorzy konkursu, do których należą prawa autorskie do nagrodzonych i wyróżnionych prac, liczą, że Polska Organizacja Turystyczna wykorzysta je do promocji Polski za granicą - podano w komunikacie.
Dołącz do dyskusji: Konkurs II Festiwalu Plakatu Reklamowego rozstrzygnięty