Poseł Lewicy krytykowany za promowanie piwa Buh na Instagramie
Maciej Kopiec, poseł klubu parlamentarnego Lewicy, na swoim Instagramie promował piwo Buh. Na zarzuty o niedozwoloną promocję alkoholu odpowiada "Nie samą polityką żyje człowiek".
Poseł Maciej Kopiec 21 marca umieścił na swoim profilu na Instagramie kilka zdjęć, na których widać piwo marki Buh, należącej do Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Parlamentarzysta napisał też: "BUH, uwolnij go, zanim oni zamkną Ciebie! Jak rewolucje, to tylko zielono-pomarańczowe" oraz szereg hasztagów powiązanych z brandem i alkoholem.
Poseł reklamuje piwo Buh
Pod postem jedna z osób komentujących zwróciła posłowi uwagę na niestosowność wpisu. "Reklamowanie piwa będąc posłem jest niezgodne z prawem i nieoznaczanie współpracy równie" - napisała internautka.
Na wpis zwrócił uwagę w tym tygodniu Wojciech Kardyś, ekspert zajmujący się influencer marketingiem. "Dobra to co powiecie na POSŁA, który reklamuje piwo (oczywiście, reklama nieoznaczona), co w Polsce, przypominam, nie jest do końca legalne (mocne obostrzenia)" - skomentował Kardyś.
W komentarzu pod tym wpisem głos zabrał sam Maciej Kopiec. Poseł nie ma sobie nic do zarzucenia.
- 1. Profil na Instagramie to nie jest kanał oficjalny (-> oznaczenie blog osobisty). 2. Nie samą polityką żyje człowiek. 3. Nie ma i nie było żadnej współpracy. 4. Aklamuję filozofię przyjaznego, wolnego, obywatelskiego, równego państwa, BUH symbolizuje taką ideologie i traktuję go jak jej symbol. 5. Po opinie polityczne zapraszam na Twittera i stronę na Facebooku" - napisał na Facebooku polityk Lewicy.
Dobra to co powiecie na POSŁA, który reklamuje piwo (oczywiście, reklama nieoznaczona), co w Polsce, przypominam, nie...
Opublikowany przez Netomania - Wojtek Kardys Wtorek, 11 maja 2021
Zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do postu Kopca, do klubu parlamentarnego Lewicy, nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi.
Maciej Kopiec na swoim profilu na Instagramie ma 2930 obserwujących. Do Sejmu wszedł z list SLD w okręgu Bielsko-Biała, to jego pierwsza kadencja poselska.
Piwo Buh trafiło do sprzedaży w styczniu br., początkowo można je było kupić w sieci sklepów Żabka. Pierwsza partia wyprzedała się w 3 dni, ponad połowę kupiono przez internet. Piwo wróciło do stałej sprzedaży w marcu. W całym pierwszym kwartale 2021 roku przychody ze sprzedaży piwa Buh wyniosły niemal 1,2 mln zł. W tym czasie spółka osiągnęła 137 tys. zł zysku brutto.
Dołącz do dyskusji: Poseł Lewicy krytykowany za promowanie piwa Buh na Instagramie
Serio jesteś aż tak biedny,że Cię nie stać na piwo za 7zeta?To czym Ty się zajmujesz? Wypasaniem jaków na Mongolskich stepach??