Maffashion, Korwin-Piotrowska, Manowska, Zakościelny ze łzami i przerażaniem reagują na film z ferm futrzarskich
Stowarzyszenie Otwarte Klatki zaprosiło siedem polskich gwiazd do obejrzenia nagrania z ferm futrzarskich. Spot pokazuje emocjonalne reakcje celebrytów. Akcja jest częścią kampanii Fur Free Europe, która dąży do wprowadzenia zakazu hodowli zwierząt na futro w całej Unii Europejskiej oraz do zakazu importu futer do krajów UE.
W nagraniu wzięli udział Julia Kuczyńska (Maffashion), Kasia i Jacek Sienkiewicz (Kwiat Jabłoni), Marta Manowska, Karolina Korwin-Piotrowska, Maciej Zakościelny oraz Krzysztof Jankowski „Jankes”. Na swoich profilach w mediach społecznościowych udostępnili posty z apelem o podpisanie petycji na rzecz zakazu hodowli zwierząt na futra.
Gwiazdy obejrzały kilkuminutowy film, złożony z nagrań pozyskanych przez aktywistów śledczych Otwartych Klatek na polskich fermach futrzarskich. Widać na nich m.in. nieprawidłowe gazowanie norek i dobijanie zwierząt metalowym prętem, lisy cierpiące z powodu infekcji oczu, dziąseł, urazów kończyn, martwe szczenięta lisów, ciężko oddychającego jenota czy norki z ranami otwartymi. Oprócz cierpienia fizycznego, na jakie skazane są zwierzęta hodowane na futro, nagrania pokazują także ich strach, próby wydostania się z klatek oraz stereotypię, czyli bezsensowne powtarzanie tych samych ruchów.
– One wiedzą, co się dzieje, to jest dla mnie przerażające. Ten strach, jaki jest w nich, ta niemoc… – powiedział Maciej Zakościelny o nagraniach. – To jest nie do pojęcia, że człowiek, który podobnie czuje, jak zwierzęta, jest w stanie coś takiego robić – skomentował Jankes. – Zastanawiam się, kim jesteśmy jako ludzie – spuentowała dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska.
Otwarte Klatki chcą zakazu hodowli zwierząt na futra
Projekt Otwartych Klatek ma na celu promocję zbiórki podpisów pod Europejską Inicjatywą Obywatelską #FurFreeEurope, która dąży do wprowadzenia zakazu hodowli zwierząt na futro w całej Unii Europejskiej oraz do zakazu importu futer do krajów UE. Podpisało się pod nią już ponad 1,2 miliona Europejczyków, jednak inicjatorzy chcą zebrać przynajmniej 1,4 miliona podpisów.
– Tylko po uzyskaniu miliona ważnych podpisów pod inicjatywą Komisja Europejska ma obowiązek rozpatrzyć wniosek. W procesie weryfikacji niestety część podpisów jest odrzucana, dlatego tak ważne jest, aby mieć przynajmniej kilkaset tysięcy podpisów więcej – tłumaczy Marta Korzeniak ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Spot powstał we współpracy z VuFinder Studios, który wypożyczył specjalnie do tego projektu ogromny ekran LED-owy, oraz z udziałem takich partnerów jak Heliograf, ATM Studio, Vein Post i Cafe Ole.
Dołącz do dyskusji: Maffashion, Korwin-Piotrowska, Manowska, Zakościelny ze łzami i przerażaniem reagują na film z ferm futrzarskich