Stowarzyszenie Otwarte Klatki zachęca do weganizmu akcją "Bez spiny jem rośliny"
Stowarzyszenie Otwarte Klatki wystartowało właśnie z kampanią Roślinniejemy, która ma na celu promocję produktów pochodzenia roślinnego i diety wegańskiej.
Twórcy akcji Roślinniejemy chcą wspierać producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Punktem wyjścia do działań są badania agencji IQS, wedle których około 40 proc. polskiego społeczeństwa ogranicza lub zupełnie eliminuje mięso ze swojej diety.
Kampania "Bez spiny jem rośliny" ma pomóc konsumentom w znajdowaniu w największych sieciach handlowych ciekawych i łatwych do przyrządzenia roślinnych produktów.
Na akcję składa się spot (dostępny na YouTube) oraz kolorowe plakaty i billboardy ze zdjęciami smakowicie wyglądającego jedzenia. W sieci udostępniono też porady dotyczące roślinnej oferty sieci handlowych.
"Bez spiny jem rośliny" promuje produkty roślinne
- Chcemy pokazać, że warto jeść rośliny, ale bez zbędnej spiny - dieta roślinna ma wiele odcieni, a obecnie w siłę rośnie tak zwany fleksitarianizm, czyli redukcja mięsa w diecie - mówi Monika Sznel, koordynatorka akcji - Coraz łatwiej jest też dostać gotowe produkty i dania w sklepach, dlatego poza przepisami przygotowaliśmy dla wszystkich zainteresowanych osób poradnik zakupowy i przewodnik po roślinnej ofercie największych sieci handlowych. Na naszej stronie można też wypełnić ankietę i zasugerować, jakich roślinnych produktów brakuje jeszcze w sklepach - dodaje Sznel.
W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja "Roślinne poniedziałki" inspirowana brytyjskim "Meatless Mondays", której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
Partnerem kampanii outdoorowej jest Clear Channel Polska.
Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenie Otwarte Klatki zachęca do weganizmu akcją "Bez spiny jem rośliny"