mBank podwójnie księgował płatności kartą. Klienci wściekli, czekają na zwrot pieniędzy
W poniedziałek wieczorem mBank poinformował, że wskutek błędu podwójnie naliczał niektórym klientom płatności kartą. - Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe - zapewnia bank. Wielu klientów krytykuje sposób komunikacji mBanku.
- Niektórzy z Was zobaczyli na swoich kontach podwójnie zaksięgowane płatności kartami. Przepraszamy za ten błąd. Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe - poinformowano w poniedziałek wieczorem na profilach mBanku z mediach społecznościowych.
Bank nie podał, przez jak długi czas transakcje kartą były podwójnie naliczane ani jak dużej grupy klientów dotyczy ten problem.
- Właśnie rozpoczęliśmy proces zwracania pieniędzy - poinformował we wtorek po godz. 6 rano.
Na profilach mBanku na Facebooku i Twiiterze pojawiło się mnóstwo komentarzy jego klientów, którym podwójnie zaksięgowano płatności. - 13.02 w historii mam powielone płatności kartą, za to z dzisiejszego dnia środki pobrane i w historii nawet taka informacja nie widnieje ! W ciągu paru dni miałam bardzo dużo płatności kartą i nie jestem w stanie się nawet DOKŁADNIE doliczyć kwoty jaką mi ukradziono!!! - opisała jedna z osób.
- Mało zawału nie dostałam. Ponad 600 zł zniknęło mi z konta. Nie można się nigdzie dodzwonić żeby złożyć reklamację!! Czat nie działa!! Żenada... Kiedy odzyskam pieniądze??!!!. 15 lat mam konto w tym banku i nigdy czegoś takiego nie przeżyłam. Ostatnio ciągle coś się dzieje - stwierdziła inna.
Pojawiły się też zapowiedzi zamknięcia rezygnacji z usług mBanku. - Mi nagle zniknęło 200zł z konta dwie wpłaty po 200zł plus przelew z PKO 155zł drobne zakupy przelew wychodzący na 55zł i jeszcze przelew na allegro za prezent dla dziecka zostało około 230zł o 21 w pracy sprawdzam stan konta a tu 23zł.... Większej porażki nie widziałem na prawdę jutro idę się kłócić z wami i zrezygnować z konta - stwierdził jeden z internautów.
- Od kiedy Facebook jest głównym kanałem komunikacji z klientem??? - spytał inny użytkownik. - Zero wiadomości w bankowości internetowej, zero komunikacji mailowej, czy SMS. Mam sprawdzać na fb, że od 3 dni wszystkie płatności są pobierane przez was podwójnie? Ostatnio macie coraz więcej wpadek i błędów więcej i zaczyna mnie to denerwować, że muszę was sprawdzać... - zauważył.
Błędy w aplikacji i na rachunkach w mBanku
Na początku sierpnia ub.r. mBank rozesłał użytkownikom swojej aplikacji mobilnej serię testowych i niezrozumiałych komunikatów typu push. W konsekwencji doszło do awarii platformy internetowej banku.
Pod koniec sierpnia okazało się, że wskutek błędu ok. 200 klientów mBanku mogło zalogować się na rachunki innych osób. - Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem - zapewniał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBanku.
Na koniec ub.r. na rachunkach bieżących w mBanku było 121,81 mld zł, z czego 87,7 mld należało do klientów indywidualnych, 33,68 mld zł do biznesowych, a 431,1 tys. do budżetowych.
W ub.r. grupa kapitałowa mBank zanotowała spadek przychodów odsetkowych z 5,07 do 4,69 mld zł, wzrost przychodów z opłat prowizji z 2,01 do 2,24 mld zł oraz spadek zysku netto z 1,01 mld zł do 103,8 mln zł. Bank utworzył 1,02 mld zł rezerw na ryzyko prawne związane z kredytami walutowymi.
Dołącz do dyskusji: mBank podwójnie księgował płatności kartą. Klienci wściekli, czekają na zwrot pieniędzy
Dla przypomnienia bo to ważne i powinno być powtarzane w każdej komunikacji z MBANK:
Od kiedy Facebook jest głównym kanałem komunikacji z klientem??? -
Zero wiadomości w bankowości internetowej, zero komunikacji mailowej, czy SMS. Mam sprawdzać na fb, że od 3 dni wszystkie płatności są pobierane przez was podwójnie?
Ostatnio macie coraz więcej wpadek i błędów więcej i zaczyna mnie to denerwować, że muszę was sprawdzać... - zauważył