Metro zamierza być dziennikiem opiniotwórczym
Bezpłatny dziennik Metro wydawany przez Agorą, w piątek pojawił się w odmienionej makiecie. Gazeta ma ambicję stać się tytułem opiniotwórczym, reprezentującym poglądy młodego pokolenia Polaków.
- Chcemy trafić do wyżu demograficznego i reprezentować jego problemy. Interesują nas młodzi ludzie kończący właśnie studia, podejmujący pracę i zakładający rodziny. Sami nimi jesteśmy, dlatego rozumiemy ich problemy - powiedziała w piątek, w dniu pojawienia się odświeżonego Metra, Joanna Parczyńska, wydawca gazety i dyrektor pionu prasy bezpłatnej w Agorze.
Gazetę interesują urodzeni w latach 1974-84 (obecnie w wieku 24-34 lata).
Zmiana ma przede wszystkim charakter jakościowy. - Zmiana z gazety informacyjnej, na zaangażowaną i opiniotwórczą, biorącą udział w debacie publicznej, dbającą o interesy młodych - dodał redaktor naczelny Waldemar Paś.
Zmieniono także makietę. Na "jedynce" są dwa wiodące tematy oraz temat sportowy i kulturalny. Na drugiej i trzeciej stronie pojawiły się najważniejsze redakcyjne tematy dnia. Dział Wydarzenia obecny jest na następnych kilku stronach. Później pojawia się dział Kultura. - Która w nowej odsłonie została zdecydowanie rozszerzona. Ten aspekt jest bardzo istotny dla naszego czytelnika - mówi Joanna Parczyńska.
Pojawiła się też nowa makieta Sportu i dodatków (Metro Praca, Metro City). Autorką projektu jest Magdalena Mamajek-Mich, dyrektor artystyczna Metra.
Wprowadzane zmiany podparte są kampanią, która obejmie wszystkie media. We wrześniu pojawi się też kampania telewizyjna.
Piotr Niemczycki, wiceprezes zarządu powiedział, że Agora obserwuje rynek i niewykluczone, że w przyszłości zaproponuje nowe projekty wydawnicze.
"Metro", wydawane przez Agorę SA, pojawiło się na polskim rynku w 2001 r., na początku wychodziło dwa razy w tygodniu. Od 2003 r. gazeta ukazuje się od poniedziałku do piątku. Na ulicach 19 największych polskich miast "Metro" rozdaje ponad 500 kolporterów. Dziennik ma własny serwis internetowy oraz dodatki tematyczne m.in. praca i finanse.
Dołącz do dyskusji: Metro zamierza być dziennikiem opiniotwórczym