SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Miliony na reklamę żywności, farmaceutyków i telekomów

W I kwartale br. po ponad 200 mln zł na reklamę cennikowo wydały firmy z sektorów żywność i napoje, farmaceutyki oraz telekomunikacja. Działania marketingowe ATL prowadziło ponad tysiąc podmiotów z branży handlowej.

Z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) i Nielsen Audience Measurement opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do marca br. firmy z polskiego sektora telekomunikacyjnego przeznaczyły na reklamę o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost procentowy wydatków marketingowych zanotowały też podmioty z branż higiena i pielęgnacja, farmaceutyki oraz motoryzacja. Natomiast o jedną dziesiątką budżety reklamowe ograniczyli marketerzy z sektora finansowego.

>>> TVN przed Polsatem - Unilever zmniejszył wydatki o 30 proc.



Reklamodawcy z branż żywność i napoje, farmaceutyki oraz higiena i pielęgnacja średnio ponad 70 proc. swoich budżetów marketingowych lokowali w telewizji. Z drugiej strony tylko 20 proc. swoich wydatków reklamowych przeznaczali na to medium marketerzy z sektora handlowego. Natomiast firmy z branży finansowej i motoryzacyjnej w największym stopniu inwestowały w reklamę internetową.
 

>>> Mniej reklam w tytułach Agory i Springera, więcej w Bauera


W sektorze farmaceutyków wzrost liczby reklamodawców przełożył się na podwyższenie konkurencji – średnie wydatki na jeden podmiot wzrosły o 7 proc. Na rynku finansów liczba marketerów utrzymała się na poziomie podobnym do roku ubiegłego, lecz średnie wydatki na podmiot spadły aż o 17 proc.

>>> RMF FM nadało 70 proc. więcej reklam, Radio ZET - mniej

Reklamodawcy na rynku higieny i pielęgnacji istotnie zwiększyli swoje budżety, zaś sam rynek został „oczyszczony” z podmiotów mniej istotnych. Odejście z tego segmentu najmniejszych marketerów – a tym samym obniżenie się ich ogólnej liczby o 15 proc. – przełożyło się na wzrost średnich wydatków na podmiot aż o 41 proc.


Motoryzacja pozostaje sektorem o największym udziale reklamodawców wykorzystujących jedno medium w komunikacji marketingowej. Najczęściej wykorzystywanym środkiem dotarcia w ramach kampanii jednomediowych były w tej branży magazyny. Z drugiej strony marketerzy z sektora finansów najczęściej spośród analizowanych branż wykorzystywali szeroki dobór mediów.

W sektorach żywność i napoje, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacji najczęściej wykorzystywanym środkiem przekazu w kampaniach jedno-mediowych były magazyny. W branży finansów najczęściej wybieranym medium były gazety, a w handlu – radio, jako medium call to action.


Dołącz do dyskusji: Miliony na reklamę żywności, farmaceutyków i telekomów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szczepan
Jednym puchną dupy od nadmiaru pieniędzy drudzy w tym kraju nie mają co włożyć do garnka. Nauczyliście sie lekkiego chlebka kosztem innych pracujących ludzi. Za jakąś idiotyczną reklamę biorą krocie, trudno to nazwać zarabianiem. Jest to po prostu okradanie innych ludzi. Kiedyś słono za to zapłacicie. Myślę, że już nie długo. Nie może być tak, że ktoś ciężko pracujący jest tak wykorzystywany. michlaks@wp.pl
odpowiedź
User
ekspert
dzięki za ten raport!!!
odpowiedź