SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

MullenLowe Warsaw zmniejszyła w ub.r. stratę z 4,15 mln zł do 976,2 tys. zł, zysk MullenLowe MediaHub spadł do 2,54 mln zł A

Agencja reklamowa MullenLowe Warsaw zwiększyła w ub.r. przychody ze sprzedaży o 29 proc., do 10,46 mln zł. Mimo to kolejny rok zanotowała stratę - w wysokości 976,2 tys. zł. Dom mediowy MullenLowe MediaHub zarobił w 2017 roku na swoich usługach tylko 6 proc. więcej niż rok wcześniej – 143,28 mln zł. Zysk spółki spadł o 8,2 proc., do 2,54 mln zł.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Przychody agencji reklamowej MullenLowe Warsaw wyniosły na koniec ub.r. 10,46 mln zł i były wyższe w stosunku do roku 2016 o 29 proc. Na usługach realizowanych w Polsce agencja zarobiła blisko 10 mln zł, pozostałą kwotę pozyskała na usługach zagranicznych.

Koszty spółki wzrosły w tym okresie o 25 proc., do 5,17 mln zł, a zyskowność brutto ze sprzedaży była większa względem 2016 roku o 33 proc. i wyniosła 5,29 mln zł. Firmie udało się zredukować w skali roku koszty ogólnego zarządu o 5 proc., do 6,31 mln zł.
Mimo wyższych przychodów i mniejszych kosztów agencji nie udało się na koniec 2017 roku wypracować zysku. Podobnie jak w 2016 roku, rok zamknęła stratą, którą jednak udało się znacząco zmniejszyć. Zmalała z 4,15 mln zł do 976,2 tys. zł.

Liczba osób zatrudnionych w agencji wzrosła z 29 w 2016 do 32 w ub.r.

Wynagrodzenie, jakie wypłacono zarządowi było na tym samym poziomie, co rok wcześniej i wyniosło łącznie 168 tys. zł. Prezesem spółki jest Jeremy James Hine, a członkami zarządu – Simon Topping i Robert Winiarski.

W złożonym za 2017 rok sprawozdaniu zarząd firmy podał, że większość przychodów MullenLowe Warsaw pochodzi od jednego kontrahenta, ale władze spółki nie widzą ryzyka jego utraty.

W ocenie zarządu sytuacja finansowa agencji jest stabilna, a w br, powinna ulec poprawie, ponieważ zakończono proces restrukturyzacji i rozpoczęto szereg procesów, które mają zoptymalizować koszty oraz pomóc w pozyskaniu nowych klientów. W tym roku MullenLowe Warsaw będzie koncentrować się na rozwoju organicznym oraz generowaniu stabilnego poziomu przychodów w oparciu o zdobywanie nowych klientów oraz współpracę z już istniejącymi.

28 grudnia br. agencja MullenLowe Warsaw zaciągnęła 3 mln zł pożyczki od siostrzanej agencji, domu mediowego MullenLowe MediaHub. Umowa została zawarta na czas nieograniczony, a oprocentowanie pożyczki wynosi 5 proc.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub miał w 2017 roku wpływy w wysokości 159,04 mln zł. Były wyższe wobec roku 2016 o 6 proc. Sprzedaż usług na rynku polskim dało spółce przychody w wysokości 158,18 mln zł,a tych za granicą – 855,4 tys. zł.

Koszty działalności wzrosły w skali roku o 6,1 proc., do 155,33 mln zł. Większość z nich – bo 147,28 mln zł – stanowiły wydatki na usługi obce. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła w ub.r. 6,25 mln zł wobec 6,09 mln zł rok wcześniej. Zatrudnienie w spółce zmniejszyło się o 1 osobę, do 50 pracowników. W ub.r., podobnie jak rok wcześniej zarządowi agencji (są w nim te same osoby, co w zarządzie MullenLowe Warsaw) nie wypłacono wynagrodzeń.


Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł na koniec 2017 roku 15,76 mln zł (wobec 16,17 mln zł rok wcześniej), a zysk z działalności operacyjnej – 3,33 mln zł (wobec 3,74 mln zł rok wcześniej).

Zysk brutto spadł z 3,43 mln zł w 2016 roku do 3,14 mln zł w ub.r., a zysk netto – z 2,77 mln zł w 2016 roku do 2,54 mln zł w 2017 roku.

MullenLowe Warsaw i MullenLowe MediaHub należą do Lowe Group Poland. Oprócz nich do grupy należy również agencja MullenLowe Open.

Ta spółka ma ten sam zarząd co dwie siostrzane agencje. Rok 2017 zamknęła przychodami w wysokości 3,75 mln zł (spadek o 3 proc.). Koszty jej działalności spadły o 2 proc., do 2,97 mln zł. Z kolei koszty ogólnego zarządu udało się zredukować o 20 proc., do 607 tys. zł.  Zysk brutto ze sprzedaży zmalał wobec 2016 roku o 6 proc., do 777 tys. zł.  Spółka zanotowała wzrost zysku neto – z 104,5 tys. zł w 2016 roku do 177,9 tys. zł w ub.r.

Zatrudnienie w firmie nie zmieniło się – pracują w niej 4 osoby. Spadły jednak rok do roku wydatki na wypłatę wynagrodzeń -  518,1 tys. zł w 2016 roku do 412.3 tys. zł w ub.r.

Dołącz do dyskusji: MullenLowe Warsaw zmniejszyła w ub.r. stratę z 4,15 mln zł do 976,2 tys. zł, zysk MullenLowe MediaHub spadł do 2,54 mln zł A

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl