Multimedia Polska: 22,27 mln zł zysku netto, wzrost o 152 proc.
Spółka Multimedia Polska, dostawca telewizji kablowej, usług głosowych oraz dostępu do internetu, miała 22,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2009 roku wobec 8,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 29,88 mln zł wobec 23,90 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody wyniosły 137,92 mln zł wobec 125,22 mln zł rok wcześniej.
Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 64,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 50,27 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 526,32 mln zł wobec 475,44 mln zł.
W ujęciu jednostkowym, w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 53,11 mln zł zysku netto wobec 70,56 mln zł zysku rok wcześniej.
w mln PLN |
IV kw.
2008 |
IV kw.
2009 |
zmiana |
2008 |
2009 |
zmiana
|
Przychody ze sprzedaży |
125,2 |
137,9 |
10% |
475,4 |
526,3 |
11% |
Skorygowany zysk EBITDA |
62,5 |
72,2 |
16% |
237,5 |
265,1 |
12% |
Zysk netto |
8,8 |
22,3 |
152% |
50,3 |
64,1 |
28% |
- Wyniki za ostatni kwartał 2009 r. wyraźnie świadczą o powrocie spółki na ścieżkę szybkiego wzrostu. Szczególne powody do zadowolenia dają osiągnięte wyniki EBITDA oraz zysk netto. Z pewnością to dobre informacje dla naszych akcjonariuszy, które potwierdzają słuszność działań restrukturyzacyjnych prowadzonych w poprzednich miesiącach. Uzyskujemy znaczące oszczędności zarówno po stronie kosztów wewnętrznych (sprzedaż i marketing), jak i związanych z wydatkami zewnętrznymi (interkonekt, pasmo) - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Dobre wyniki, które osiągnęliśmy w ostatnim kwartale, potwierdzają, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do powrotu koniunktury na rynek szerokorozumianej rozrywki domowej i telekomunikacji – dodaje.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: 22,27 mln zł zysku netto, wzrost o 152 proc.