Multimedia Polska z internetowym serwisem VOD
Sieć kablowa Multimedia Polska uruchomiła serwis internetowy mmTV.pl. Znaleźć w nim można filmy oferowane w modelu wideo na żądanie, witryna daje też możliwość oglądania kanałów telewizyjnych.
Serwis umożliwia korzystanie z liczącego ponad 1000 filmów katalogu zawierającego filmy od hollywoodzkich megaprodukcji, po filmy offowe czy kino dla dzieci. Katalog został podzielony na cztery główne kategorie: VOD Premiery, Polecane, Popularne, Top10. Internetowa usługa VOD dostępna jest dla wszystkich internautów.
Witryna mmTV.pl zapewnia także dostęp do wybranych kanałów telewizyjnych za pośrednictwem internetu - opcja ta jest dostępna jednak tylko dla abonentów telewizji cyfrowej Multimedia Polska (pakiet Basic). Obecnie w ofercie są takie stacje jak: TVP 1, TVP 2, TVN CNBC, Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet, FOXlife, Filmbox, Universal Channel i AmazingTV. Operator zapowiada, że oferta kanałów będzie systematycznie rozbudowywana, a w planach jest wprowadzenie m.in. pakietów usług i programów Premium.
- mmTV.pl to element realizacji naszej strategii, który już w krótkim czasie powinien zapewnić dodatkowe źródło przychodów i zwiększyć lojalność naszych klientów, a w dłuższym okresie, w miarę wzrostu znaczenia telewizji internetowej, może stać się bardzo istotnym elementem naszej działalności - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. - Uruchamiając mmTV.pl wykorzystujemy efekt skali oraz nasze doświadczenie zdobyte przy wprowadzaniu usługi VoD dla klientów telewizji cyfrowej. Z usług internetowych za pośrednictwem naszej sieci korzysta już blisko 400 tys. internatów. Są oni dla nas pierwszymi potencjalnymi użytkownikami mmTV.pl.
Abonenci sieci mają możliwość dopisania kwot za korzystanie z VOD do rachunku za telewizję cyfrową. Pozostali korzystający mogą płacić tylko za pomocą sms/przelewów lub karty kredytowej (abonenci także mogą wybrać taką formę płatności). Ceny wypożyczenia filmów są różne w zależności od sposobu płatności i atrakcyjności produkcji. Premiery można obejrzeć za 9,99 zł, a starsze filmy od 4 zł, są też filmy oferowane za darmo. W przyszłości dodatkowym źródłem przychodów dla spółki mają być także wpływy z reklam.
Według firmy badawczej Gemius, około 95 proc. respondentów deklaruje, że korzystało kiedykolwiek z serwisów wideo. Ponad połowa miała kontakt z telewizją internetową. Około 81 proc. badanych deklaruje chęć częstszego korzystania w przyszłości z VoD.
- Popularność interaktywnej telewizji rośnie. Coraz więcej użytkowników korzysta z internetowych serwisów wideo i coraz więcej takich osób deklaruje chęć częstszego korzystania z internetowego VoD. Nasz produkt jest odpowiedzią na oczekiwania rynku, przygotowany w łatwy do użytkowania sposób i z wykorzystaniem najnowszych technologii - podsumowuje Jerzy Zieliński, kierownik projektu mmTV.pl.
Multimedia Polska to pierwsza w naszym kraju sieć kablowa, która uruchomiła internetowy serwis VoD – będzie on konkurencją dla takich projektów jak ipla, OnetVOD czy iplex.pl. Natomiast oglądanie kanałów telewizyjnych przez internet od dawna umożliwia sieć UPC Polska. W ramach usługi UPC Live TV można oglądać m.in. TVN 24, Animal Planet i MiniMini. Tego typu usługę testuje obecnie też Vectra (więcej na ten temat).
Sieć Multimedia Polska na koniec 2010 roku miała 695,6 tys. abonentów, z czego 141,8 tys. klientów korzystało z telewizji cyfrowej i IPTV, a 362,7 tys. - z internetu.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska z internetowym serwisem VOD