Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie, Facebook przed Coca-Colą i Amazonem (TOP 100)
Magazyn „Forbes” opublikował coroczne zestawienie firm o największej wartości na świecie. Po raz kolejny najcenniejszą marką okazał się koncern Apple, którego wartość to obecnie 170 miliardów dolarów. Na podium znalazły się też Google oraz Microsoft, a w pierwszej 10-tce dominują firmy z sektora technologicznego.
„Forbes” wyjaśnia, że przygotowując ranking bierze pod uwagę kilka czynników, najważniejsze jednak są dane finansowe uzyskane ze sprawozdań publikowanych przez firmy, z Wall Street oraz innych instytucji.
W rankingu na 2017 r. na 1. miejscu znalazł się już - po raz siódmy z kolei - koncern Apple, którego wartość sięga 170 mld dol. i jest wyższa o 10 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Na 2. pozycji znalazł się Google, którego wartość to 101,8 mld dol., podium z wynikiem na poziomie 87 mld zamyka zaś Microsoft.
W pierwszej 10-tce rankingu 6 marek reprezentuje sektor nowych technologii, który dominuje też w całym zestawieniu – 18 pozycji w Top 100 to spółki technologiczne.
Najwięcej marek na liście (56) to firmy pochodzące z USA, zaś największymi wzrostami wartości wykazały się Amazon (54 proc.), Facebook (40 proc.) i Starbucks (24 proc.). Z kolei IBM, HSBC i Caterpillar zanotowały spadek wartości odpowiednio o 20, 18 i 11 proc.
Poniżej lista Top 20 otwierająca ranking najbardziej wartościowych firm 2017 r.
Dołącz do dyskusji: Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie, Facebook przed Coca-Colą i Amazonem (TOP 100)