SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„National Geographic” na czele pism podróżniczych w 2014 roku. „Voyage” najbardziej w dół

W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2014 roku wyniosła 39 112 egz. Była ona o 15,06 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,51 proc. i uplasował się na poziomie 23 773 egz.

Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 664 egz., po wzroście o 1,62 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmalała bowiem o 29,83 proc. i wyniosła 8 220 egz.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

59 856

39 230

39 112

74 323

48 218

46 045

NG Traveler

40 899

23 904

23 773

47045

27172

27172

Podróże

22 726

11 172

9 664

23 072

11 090

9 510

Voyage - Magazyn o Podróżach

27 917

12 013

8 220

30 000

15 479

11 714


W grudniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszył się o 5,06 proc. do 36 749 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (19 863 egz., w dół o 9,11 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (9 132 egz.; w górę o 12,62 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Voyage” - było to 32,98 proc. do 6 629 egz.

ZKDP

grudzień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

52 600

36 767

36 749

65 325

40 771

38 708

NG Traveler

35 800

19 863

19 863

45 000

21 853

21 853

Podróże

22 700

10 382

9 132

26 500

12 483

8 109

Voyage - Magazyn o Podróżach

26 000

10 379

6 629

30 000

13 691

9 891

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych w 2014 roku. „Voyage” najbardziej w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Pod względem jakości NG pod redakcją Wojciechowskiej jest już cieniem NG sprzed lat. Wojciechowska wprowadziła reglamentację treści, zdjęć, map i infografik pochodzących z wersji amerykańskiej. Za red. Raczko był to niezły magazyn i zawsze było to co w aktualnym wydaniu amerykańskim a nie jak teraz.
0 0
odpowiedź