„National Geographic” na czele pism podróżniczych w 2014 roku. „Voyage” najbardziej w dół
W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2014 roku wyniosła 39 112 egz. Była ona o 15,06 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,51 proc. i uplasował się na poziomie 23 773 egz.
Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 664 egz., po wzroście o 1,62 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmalała bowiem o 29,83 proc. i wyniosła 8 220 egz.
ZKDP |
rok |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
59 856 |
39 230 |
39 112 |
74 323 |
48 218 |
46 045 |
NG Traveler |
40 899 |
23 904 |
23 773 |
47045 |
27172 |
27172 |
Podróże |
22 726 |
11 172 |
9 664 |
23 072 |
11 090 |
9 510 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 917 |
12 013 |
8 220 |
30 000 |
15 479 |
11 714 |
W grudniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszył się o 5,06 proc. do 36 749 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (19 863 egz., w dół o 9,11 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (9 132 egz.; w górę o 12,62 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Voyage” - było to 32,98 proc. do 6 629 egz.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
52 600 |
36 767 |
36 749 |
65 325 |
40 771 |
38 708 |
NG Traveler |
35 800 |
19 863 |
19 863 |
45 000 |
21 853 |
21 853 |
Podróże |
22 700 |
10 382 |
9 132 |
26 500 |
12 483 |
8 109 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
26 000 |
10 379 |
6 629 |
30 000 |
13 691 |
9 891 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych w 2014 roku. „Voyage” najbardziej w dół