Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do 54 tys. egz. „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej w czerwcu
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. było o 8,06 proc. niższe niż w czerwcu 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W czerwcu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 154 901 egz., o 13,05 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnione przez PAP.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 87 247 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 3,02 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 18,31 proc. do 54 532 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 190 egz.; w dół o 10,11 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 370 egz.; - 3,18 proc.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 221 egz.; - 4,70 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 19 854 egz.; + 35,31 proc. - największy wzrost w zestawieniu), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 12 079 egz.; + 26,49 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 975 egz.; - 6,25 proc.).
Sprzedaż dzienników spadła o 3 proc.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w czerwcu br. wyniosła 420 371 egz. Była o 8,06 proc. niższa niż w czerwcu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do 54 tys. egz. „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej w czerwcu