SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix ma w Polsce prawie 7 mln użytkowników. Oto największe hity w naszym kraju

Od kwietnia do czerwca w czołówce najchętniej oglądanych produkcji Netfliksa w Polsce nie znalazł się ani jeden rodzimy serial - wynika z danych platformy PlumResearch, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. - Honor lokalnych twórców obronił film “Dziewczyny z Dubaju” - komentuje Andrzej Łątka, chief analytics officer w PlumResearch. Według danych platformy, w Polsce jest około 6,9 mln użytkowników Netfliksa.

„Dziewczyny z Dubaju” „Dziewczyny z Dubaju”

Z danych PlumResearch udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl wynika, że liczba użytkowników (użytkownik = profil w ramach konta, liczba ta nie jest tożsama z wielkością bazy  płacących subskrybentów) Netfliksa w Polsce wynosi około 6,9 mln. To stawia nasz kraj na piątym miejscu w Europie pod względem wielkości rynku amerykańskiego streamera - wyprzedzają nas Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania i Włochy.

Polska jest także w światowej czołówce, jeśli chodzi o czas spędzony na Netfliksie. Polscy użytkownicy obejrzeli w całym 2022 roku 680 milionów godzin treści, tyle samo co Japończycy - pokazują dane PlumResearch.

Co oglądaliśmy na Netfliksie wiosną i na początku lata?

Z rankingu udostępnianego przez PlumResearch portalowi Wirtualnemedia.pl wynika, że w drugim kwartale roku sięgaliśmy częściej po produkcje zagraniczne niż polskie. W czołówce top seriali nie ma ani jednej polskojęzycznej produkcji. Kryterium decydującym o miejscu w rankingu była łączna ilość godzin poświęcona na dany tytuł (total hours watch - THW -przyp. red.), a w drugiej kolejności widownia (unique viewers - UV, z ilu profili na kontach obejrzano daną produkcję).

- Wśród seriali prym wiodły kontynuacje znanych już produkcji. Na pierwszym miejscu mamy “Królową Charlotte: Opowieść ze świata Bridgertonów”, czyli kolejną odsłonę bijącego rekordy popularności serialu “Bridgertonowie”. Podobnie plasujący się na piątym miejscu pierwszy sezon “XO, Kitty” należy do znanego już intellectual property stworzonego przez Jenny Han, który widzom Netflixa najbardziej kojarzy się z serią “To All the Boys” - wymienia Andrzej Łątka, chief analytics officer w PlumResearch.

Z nowości Polacy chętnie sięgali także po "Nocnego agenta" i kolumbijski "Fałszywy profil"

- Honor lokalnych twórców obronił film “Dziewczyny z Dubaju” (1,6 mln widzów - przyp. red). Ta najczęściej oglądana polska produkcja w kinach w 2021, była również najchętniej oglądanym przez Polaków filmem na Netfliksie, przebijając nawet amerykańską “Matkę” z Jennifer Lopez (1,9 mln widzów) - analizuje Andrzej Łątka. 

- Parafrazując klasyka z filmu “Rejs”, wygląda na to, że w Polsce najbardziej lubimy te treści, które już znamy. I tak właśnie skonstruowana jest też oferta Netflixa na naszym rynku - dokładnie odpowiada na potrzeby widzów - podsumowuje ekspert.

Z biblioteki filmowej polscy widzowie Netfliksa chętnie sięgali również po takie tytuły ja "Zabójcze wesele 2", "Tyler Rake 2", "Johnny", "Alias".

Netflix wprowadza blokadę współdzielenia kont na całym świecie

W drugim kwartale liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

Przychody Netfliksa w zeszłym kwartale okazały się niższe od średniej prognoz analityków zebranych przez Refinitiv (8,3 mld dolarów) i prognoz samej platformy sprzed trzech miesięcy (2,4 mld dolarów).

Natomiast rentowność przebiła oczekiwania: na poziomie operacyjnym zysk sięgnął 1,83 mld dolarów, a marża 22,3 proc. (Netflix kwartał temu spodziewał się 1,71 mld dol. i 21 proc.), a zysk netto - 1,49 mld dolarów (prognoza firmy sprzed kwartału to 1,31 mld). W przeliczeniu na akcję zysk netto wyniósł 2,39 dolarów, podczas gdy analitycy ankietowani przez Revenue prognozowali średnio 2,86 dolarów.

Netflix liczy, że w trzecim kwartale jego przychody zwiększą się rok do roku o 7,5 proc. do 8,52 mld dolarów (byłaby to najwyższa dynamika proc. od drugiego kwartału ub.r.), marża operacyjna wzrośnie z 19,3 do 22,2 proc., a zysk netto - z 1,4 do 1,58 mld dolarów.

W zeszłym kwartale liczba subskrybentów Netfliksa wzrosła we wszystkich regionach działalności. W USA i Kanadzie zwiększyła się o 1,17 mln do 75,57 mln, w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie - o 2,43 mln do 79,81 mln, a Ameryce Południowej i Środkowej - o 1,22 mln do 42,27 mln, a w Azji i regionie Pacyfiku - o 1,07 mln do 40,55 mln.

Średni przychód na klienta wzrósł tylko w USA i Kanadzie (minimalnie: z 15,95 do 16 dolarów). W Ameryce Południowej i Środkowej wzrost o 8 proc. nastąpił w walutach lokalnych, natomiast w przeliczeniu na dolara nastąpił spadek z 8,67 do 8,58 dolarów. Natomiast w Azji i regionie Pacyfiku ten wskaźnik zmalał aż o 13 proc. - z 8,83 do 7,66 dolarów (a o 7 proc. bez uwzględnienia zmian kursów walutowych).

Na przełomie maja i czerwca Netflix w 103 państwach, na czele z USA, wprowadził dodatkową opłatę za udostępnianie konta osobie spoza gospodarstwa domowego, wcześniej testowo wdrożoną w kilku krajach. W Polsce opłata wynosi 9,99 zł miesięcznie.

- Skala usuwania kont była niska. I chociaż wciąż jesteśmy na wczesnym etapie monetyzacji, obserwujemy zdrową konwersję gospodarstw domowych „pożyczających” czyjeś konta na własne, pełnopłatne subskrypcje, a także na korzystanie z opcji opłaty za udostępnianie konta - stwierdził koncern w komunikacie.

W komunikacie z wynikami Netflix zapowiedział, że blokada udostępniania konta osobom spoza swojego gospodarstwa domowego została w środę wprowadzona na prawie wszystkich pozostałych rynkach działania platformy, m.in. w Indiach, Indonezji, Kenii i Chorwacji. Tam jednak subskrybenci nie będą mogli dopłacać, żeby dalej udostępniać konta. W konsekwencji użytkownicy korzystający dotychczas czyichś kont, żeby pozostać na platformie, będą musieli wykupić własną subskrypcję.

Koncern uzasadnia, że na wielu z tych rynkach w ostatnim okresie obniżył ceny, ponadto zasięg platformy jest tam nadal stosunkowo niski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Netflix: „Squid Games”, „Wednesday” i „Czerwona nota” hitami wszech czasów

W zeszłym kwartale kilka nowych filmów na Netfliksie przekroczyło pułap 100 mln godzin, prze które oglądali je subskrybenci. „Zabójcze wesele. Murder Mystery 2” w ciągu trzech miesięcy zanotowało 114,3 mln godzin, „Matkę” od premiery w połowie maja oglądano przez 131,6 mln godzin, a „Extraction 2” przez 31 dni osiągnął 116,7 mln.

Jeśli chodzi o seriale, platforma w komunikacie pochwaliła się wynikami „Królowej Charlotty”: 79,6 mln godzin. Podkreśliła, że w związku z premierami kolejnych sezonów do czołówki najchętniej oglądanych wracały wcześniejsze serie niektórych seriali, m.in. „Jeszcze nigdy…” i „Wiedźmina”.

W rankingu wszech czasów Netfliksa wśród seriali na czele jest pierwszy sezon „Squid Games” z 265,3 mln odtworzeń i 2,2 mld godzin oglądania. Wyprzedza „Wednesday” (252,1 mln odtworzeń) i czwarty sezon „Stranger Things” (140,7 mln).

Wśród filmów żaden nie osiągnął 500 mln godzin oglądania. Najbliżej jest „Czerwona nota” (454,2 mln godzin, 230,9 mln odtworzeń), a drugą pozycję zajmuje „Nie patrz w górę” (171,4 mln odtworzeń, 408,6 mln godzin oglądania).

Dołącz do dyskusji: Netflix ma w Polsce prawie 7 mln użytkowników. Oto największe hity w naszym kraju

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Paltocik
Netflix? Nie korzystam :)
22 15
odpowiedź
User
Mgr z MBA
I dlatego Netflix angażuje się w rimejki , sekłele, bo widzę polski lubi rzeczywiście to co zna.
11 7
odpowiedź
User
gadget insp.
"Netflix ma w Polsce prawie 7 mln użytkowników." .... a abonentów ?
0 0
odpowiedź