Netflix stracił subskrybentów przez politykę i likwidację pakietu
Netflix odnotował gwałtowny wzrost liczby anulowań subskrypcji w Stanach Zjednoczonych po tym jak prezes platformy wsparł ubiegającą się o prezydenturę Kamalę Harris i zlikwidowano plan podstawowy. Bloomberg podał, powołując się na dane firmy Antenna, że w lipcu wskaźnik rezygnacji z serwisu w USA wyniósł 2,8 proc.
Gigant streamingowy ma najniższy churn, czyli wskaźnik odejść abonentów w branży streamingowej. Tymczasem w lipcu liczba anulowań subskrypcji miała wzrosnąć trzykrotnie kilka dni po tym, jak współzałożyciel Netfliksa i jego prezes, Reed Hastings, poparł Kamalę Harris w wyborach prezydenckich i przekazał 7 mln dol. na jej kampanię. Zwolennicy kandydata Republikanów Donalda Trumpa zachęcali do bojkotu platformy. Publikowali zdjęcia z informacją o rezygnacji z subskrypcji i hashtagiem #CancelNetflix.
Co zaważyło na odejściach?
26 lipca, czyli trzy dni po ujawnieniu wsparcia dla kandydatki Demokratów na prezydenta, Netflix miał według Bloomberga, odnotować najgorszy dzień w roku pod względem rezygnacji z subskrypcji. Firma nie skomentowała doniesień mediów. Kilka dni po gwałtowanym wzrośnie anulowań w USA, sytuacja miała wrócić do normy. Bojkot rzutował negatywnie na platformę przez pięć dni.
Wiele amerykańskich firm związanych z rynkiem medialnym wspiera Demokratów. To m.in. Microsoft, Google, Amazon, Disney, Facebook czy Comcast. Wpływ na ogólny lipcowy wynik platformy w Stanach Zjednoczonych miała też decyzja o likwidacji planu podstawowego bez reklam dla dotychczasowych subskrybentów. Wcześniej pakiet usunięto dla nowych i powracających abonentów. - 13 lipca będzie ostatnim dniem, kiedy będziesz mógł oglądać Netfliksa. Wybierz nowy plan, aby dalej korzystać z usługi. Twój plan Podstawowy nie będzie już dostępny w ofercie, ale możesz zmienić go na inny. Ceny pakietów zaczynają się od 5,99 dol. - informowała klientów platforma. Klienci mogli zrezygnować z subskrypcji lub zmienić pakiet.
Mimo chwilowych problemów w USA, Netflix globalnie przede wszystkim zyskuje dodatkowych abonentów. Na koniec czerwca br. z platformy korzystało 277,65 mln klientów, o 39,26 mln (16,5 proc.) więcej niż przed rokiem. Tylko w II kwartale ich liczba zwiększyła się o 8,05 mln.
Niedawno platforma podniosła ceny w Polsce. Pakiet podstawowy kosztuje 33 zł miesięcznie (zamiast 29 zł), standardowy 49 zł (wcześniej 43 zł), a premium 67 zł (do tej pory 60 zł). Z 9,99 zł do 13 zł zdrożała natomiast opłata za dostęp dla użytkownika spoza gospodarstwa domowego.
Dołącz do dyskusji: Netflix stracił subskrybentów przez politykę i likwidację pakietu