Nowe logo i system transakcyjny mBanku. 100 mln złotych na rebranding
10 czerwca br. ruszy zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa promująca nowy mBank. Akcja potrwa 2 miesiące i będzie kosztować 12 mln złotych. We wtorek ruszył nowy serwis transakcyjny mBanku oraz pokazano nowe logo.
mBank to główna marka BRE Banku, który ma w swoim portfolio także MultiBank. Planowana kampania reklamowa będzie towarzyszyła pierwszemu etapowi rebrandingu. Docelowo, w listopadzie br. BRE Bank, MultiBank oraz mBank zostaną połączone i od tego czasu będą funkcjonowały pod nazwą mBank, który - jak podkreśla zarząd - ma być nowoczesnym bankiem uniwersalnym. Nowy bank będzie obsługiwał łącznie ponad 4 mln klientów.
We wtorek podczas konferencji prasowej w Warszawie zaprezentowano nowe logo oraz nowy system transakcyjny mBanku. Logo zostało przygotowane w pięciu wersjach kolorystycznych, które będą się zmieniały w zależności od grupy klienckiej i oferty.
Podstawowa wersja nowego logotypu zastąpi dotychczasowe logo mBanku. Przygotowano także logotyp affluent - będzie on wykorzystywany na razie w przypadku zamożnych klientów mBanku, a docelowo ma zastąpić aktualny logotyp MultiBanku. mBank będzie korzystać także ze specjalnego logo dla przedsiębiorców oraz z logo dla private bankingu. Piąty logotyp - korporacyjny - zastąpi w listopadzie br. markę BRE Banku.
Oprócz wersji kolorystycznych, logotyp będzie przyjmował różne kształty w zależności od sytuacji. Pomoże w tym specjalnie przygotowana baza ikon. Kreację logo przygotowała agencja BNA.
Pierwotne logo mBanku
logo podstawowe
logo affluent
logo Private Banking
logo Korporacyjne
logo Przedsiębiorcy
Cezary Stypułkowski, prezes zarządu BRE Banku powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że łączny budżet na pełne przygotowanie nowego serwisu transakcyjnego wyniósł 100 mln złotych.
- Do tej pory wydaliśmy około 50 mln złotych.Chciałbym bardzo mocno podkreślić, że to, co się dzieje w tym momencie z naszym bankiem, to nie jest jakieś „przemalowanie”, tylko prawdziwa zmiana. Różnicujemy kolory naszego logo, ponieważ chcemy dotrzeć do różnych grup docelowych. Badania pokazują, że nazwa mBank kojarzy się klientom dobrze, mamy nadzieję, że rebranding spotka się z ciepłym przyjęciem z ich strony. Przeprowadzone zmiany pozwolą nam także na rozszerzenie oferty, która będzie także uwzględniać segment klientów zamożnych - podkreśla Stypułkowski (więcej na ten temat).
Stypułkowski powiedział nam, że głównym oczekiwaniem ze strony zarządu banku jest wzmocnienie pozycji banku na wielu polach działalności. - Wspólna marka jest efektem realizacji długoterminowej strategii „One Bank”, przewidującej ujednolicenie struktur banku bez rezygnacji z obsługi poszczególnych segmentów klientów. Wspólna marka to - naszym zdaniem - większa efektywność kosztowa i organizacyjna oraz lepsza skuteczność w działaniach marketingowych. Mamy nadzieję, że jeden bank zamiast trzech stanie się szansą na poważne wzmocnienie naszej pozycji na rynku - powiedział nam Stypułkowski. W tym momencie mBank w Polsce, Czechach i na Słowacji oraz MultiBank mają łącznie 4,2 mln klientów.
Zaprezentowany we wtorek nowy serwis transakcyjny mBanku będzie udostępniany klientom stopniowo. W tej chwili mogą z niego korzystać ci klienci, którzy w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wyrazili chęć przejścia ze starego serwisu do nowego. Oprócz zupełnie nowej grafiki, w ramach nowego serwisu dostępne są unikalne funkcjonalności. Klienci mogą korzystać z mOkazji, dzięki którym możliwe są zakupy z rabatami w sieci partnerów. Udostępniona została „inteligentna” wyszukiwarka, dzięki której za jednym kliknięciem możliwe jest np. znalezienie transakcji historycznych sprzed kilku lat według określonych przez siebie kryteriów. Umożliwiono także wykonywanie przelewów za pośrednictwem sms-ów oraz Facebooka (więcej na ten temat).
Mimo wcześniejszych zapowiedzi nie uruchomiono jeszcze funkcji obsługi on-line przez konsultanta za pośrednictwem czata oraz połączenia wideo. Ta funkcjonalność ma zostać wprowadzona latem br. Dostępna jest za to nawigacja finansowa oraz mGra. Nowy serwis będzie automatycznie udostępniany każdemu nowemu klientowi otwierającemu rachunek w mBanku. Dotychczasowi klienci będą mogli zacząć korzystać z nowego serwisu w wybranym przez siebie momencie, przy czym mBank nie określił jak dotąd ostatecznej daty, kiedy wszyscy klienci będą musieli migrować do nowego serwisu transakcyjnego.
Nowa strona informacyjna, dostępna pod adresem mBank.pl, jest głównym nośnikiem komunikacji nowej marki. Serwis zaprojektowały i wykonały firmy Artegence i Intercon Systems.
10 czerwca br. rozpocznie się kampania promująca uruchomienie nowego serwisu transakcyjnego oraz rebranding banku. Na razie wiadomo tylko, że 2-miesięczna kampania reklamowa kosztować będzie 12 mln złotych. Zaplanowano zakrojone na szeroką skalę działania w telewizji, prasie, radiu, internecie oraz w mediach mobilnych. Oprócz tego organizowane będą eventy specjalne i działania niestandardowe. Szczegóły kampanii zostaną podane w najbliższych dniach. Kreacją spotów zajęła się agencja Grey, natomiast zakupem mediów - dom mediowy Mindshare Polska. Kreację logo przygotowała agencja BNA.
Dołącz do dyskusji: Nowe logo i system transakcyjny mBanku. 100 mln złotych na rebranding