O 19 proc. zmalały wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu (TOP reklamodawców)
O 18,9 proc. spadły w I kwartale tego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. wpływy ze sponsoringu Polskiego Radia. Spadek dotyczył przede wszystkim radiowej Jedynki.
Z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl wynika, że radiowa Jedynka i Trójka cennikowo zarobiły na sponsoringu 5,9 mln zł, czyli 18,9 proc. mniej niż w I kwartale ub.r. Redukcja wydatków na sponsoring dotknęła jednak tylko Program I, który na emisji billboardów sponsorskich zarobił 38,2 proc. mniej w skali roku - 3,7 mln zł. Przychody z tego tytułu w radiowej Trójce wzrosły natomiast o 73,1 proc., do 2,18 mln zł.
Kantar Media nie prowadzi monitoringu plansz sponsorskich w pozostałych rozgłośniach Polskiego Radia.
Wpływy ze sponsoringu głównych stacji Polskiego Radia | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III 2015 | I-III 2016 | zmiana proc. |
Program I Polskiego Radia | 6 016 360 zł | 3 719 730 zł | -38,2 |
Program III Polskiego Radia | 1 259 580 zł | 2 180 780 zł | 73,1 |
razem | 7 275 940 zł | 5 900 510 zł | -18,9 |
W tym roku, podobnie jak przed rokiem, najwięcej na sponsoring na antenie Polskiego Radia wydała firma farmaceutyczna Olimp Laboratories - 2,37 mln zł. Było to jednak 46,5 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.
Do czołówki firm, które na antenach Polskiego Radia dość aktywnie korzystają z tej formy promocji, jaką jest sponsoring dołączyły w tym roku: Renault Polska, Dow Agrosciences Polska i PKO BP.
Renault wydało 1,4 mln zł, Dow Agrosciences Polska – 303,9 tys. zł, a PKO BP – 299,6 tys. zł.
Herbapol Lublin z wydatkami w wysokości 642,7 tys. zł (wzrost w skali roku o 107,5 proc.) utrzymał trzecie miejsce na podium.
W całym 2015 roku wpływy radiowej Jedynki ze sponsoringu wyniosły 16,7 mln zł, a Trójki – 16,4 mln zł.
Top 5 największych sponsorów audycji w Polskim Radiu | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III 2015 | I-III 2016 | zmiana proc. |
OLIMP LABORATORIES | 4 435 620 zł | 2 371 950 zł | -46,5 |
RENAULT POLSKA | - | 1 405 180 zł | - |
HERBAPOL-LUBLIN | 309 680 zł | 642 740 zł | 107,5 |
DOW AGROSCIENCES POLSKA | - | 303 940 zł | - |
PKO BP | - | 299 600 zł | - |
TARGI KIELCE | 413 350 zł | - | - |
CX-POLSKA | 331 800 zł | - | - |
BIO-PROFIL POLSKA | 289 940 zł | - | - |
Dołącz do dyskusji: O 19 proc. zmalały wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu (TOP reklamodawców)
maści na ból rzyci i piosenki dnia