„Komisarz Alex” stracił 170 tys. widzów, ale TVP1 utrzymała pozycję lidera
Jedenastą serię „Komisarza Alexa” śledziło średnio 1,81 mln widzów, o 170 tys. osób mniej niż dziewiątą edycję pokazywaną rok temu. TVP1 w czasie emisji serialu nadal była liderem rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja przegrała ze swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 4,71 mln zł.
Średnia widownia jedenastej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.20, w okresie od 3 marca do 2 czerwca br.) wyniosła 1,81 mln osób. Przełożyło się to na 12,93 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek. Oglądało go 2,09 mln osób.
Dla porównania, dziewiątą edycję serialu, pokazywaną wiosną ub.r., śledziło średnio 1,98 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie 13,35 proc. w 4+, 7,91 proc. w 16-49 i 10,71 proc. w 16-59. Oznacza to, że widownia serialu zmalała o 170 tys. osób.
TVP1 w paśmie nadawania „Komisarza Alexa” nadal była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, która emitowała wówczas gł. „Kocham Cię, Polsko!”, a udział tej stacji wyniósł 12,26 proc. Dalej wśród tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: Polsat (filmy fabularne; 8,82 proc.) oraz TVN („Hipnoza” i filmy; 7,06 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka była czwarta, a w grupie 16-59 stacja zajęła miejsce trzecie.
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 11” wyniosły 4,71 mln zł. Poprzednia edycja zarobiła z reklam 4,08 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: „Komisarz Alex” stracił 170 tys. widzów, ale TVP1 utrzymała pozycję lidera