Polsat na czele oglądalności. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150 stacji)
We wrześniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2016 roku spadł o 6,45 proc. i wyniósł 11,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,21 proc. do 10,12 proc.). Podium uzupełnia TVP1 (9,15 proc. udziału; w dół o 10,73 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (8,44 proc. udziału; - 1,29 proc.).
Szósty był TVN24, którego udział wyniósł 4,02 proc., po wzroście o 3,88 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,53 proc. (spadek o 5,56 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 20,79 proc. do 1,22 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (0,81 proc.; bez zmian), lifestylowych - TVN Style (- 7,62 proc. do 0,72 proc.), muzycznych - Polo TV (- 10,53 proc. do 0,68 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 47,37 proc. do 0,56 proc.).
21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział we wrześniu br. wyniósł 0,81 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News we wrześniu ub.r. to 0,38 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.
Od 54. do 62. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,26 proc. udziału w rynku), Zoom TV (0,25 proc.), Nowa TV (0,24 proc.) i WP (0,22 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem we wrześniu br. też był Polsat, którego udział wyniósł tutaj 12,81 proc., po spadku o 6,29 proc. Wynik drugiego TVN zmniejszył się o 4,43 proc. do 12,73 proc.
Trzecia była TVP2 (7,18 proc udziału; w dół o 2,71 proc.), a czwarta - TVP1 (5,48 proc., spadek o 16,21 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 3,17 proc. do 2,28 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 4,89 proc. do 1,75 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 26,47 proc. do 1,29 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 2,78 proc. do 1,11 proc.), muzycznych - Polo TV (- 6,25 proc. do 1,05 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 14,29 proc. do 0,84 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 42,86 proc. do 0,40 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele oglądalności. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150 stacji)
Wysoka oglądalność Polsatu tylko potwierdza to, o czym wiadomo nie od dziś: największą popularnością w telewizji cieszy się kicz, banał, tandeta, a nie to, co jest ambitne, wartościowe, inteligentne. Dlatego nie ma się co podniecać tymi słupkami oglądalności i wyciągać błędnych wniosków, że jeśli coś ma wyższą oglądalność, to automatycznie jest lepsze od produkcji mniej popularnych.