1,36 mln widzów „Wyspy przetrwania”. Polsat liderem w grupie komercyjnej
Wysokobudżetowe reality-show „Wyspa przetrwania” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 1,36 mln widzów. Reality-show daje Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pierwsze w 16-49.
Reality-show „Wyspa przetrwania” na antenie Polsatu oglądać można w piątki o godz. 20.05, począwszy od 8 września br. Średnia widownia 3 pierwszych odcinków wyniosła 1,36 mln osób, co przełożyło się na 9,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Dużo lepsze wyniki program notuje w grupie komercyjnej 16-49 - w tym ujęciu produkcja gromadzi 730 tys. widzów, a udział wynosi 14,06 proc. (odpowiednio 935 tys. widzów i 11,89 proc. w 16-59).
Do tej pory największą widownię, wynoszącą 1,5 mln oglądających, zgromadził trzeci odcinek nowej serii reality-show. Pierwszy miał 1,41 mln widzów, a drugi - 1,17 mln.
Dla porównania, pokazywaną jesienią ub.r. w tym pasmie szóstą edycję widowiska „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” po trzech odcinkach oglądało średnio 2,68 mln osób, co przełożyło się na 19,56 proc. udziału w 4+ (odpowiednio 744 tys. widzów i 14,15 proc. udziału w 16-49). Oznacza to, że „Wyspa przerwania” w 4+ ma aż o 1,32 mln widzów mniej, ale w grupie 16-49 notuje porównywalne wyniki.
Polsat w paśmie nadawania nowego programu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVP2, która emitując wtedy seriale „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”, osiąga 13,32 proc. udziału. Druga jest TVP1 (prognoza pogody, filmy fabularne, jubileuszowy koncert Maryli Rodowicz podczas 54. KFPP i „The Wall. Wygraj marzenia”; 13,27 proc.), a czwarty - TVN (pasmo filmowe; 8,89 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 Polsat jest już jednak liderem rynku, a w grupie 16-59 lat zajmuje miejsce drugie.
„Wyspa przetrwania” to przygodowe reality-show, w którym 16 uczestników (podzielonych na dwa plemiona) zmaga się w ekstremalnych konkurencjach na jednej z tropikalnych wysp archipelagu Fidżi. Celem jest przetrwanie na niej kilku tygodni, co wymaga siły, intelektu, wytrwałości i umiejętności pracy w grupie. W każdym odcinku podczas Rady Plemienia grupa eliminuje jednego współplemieńca, a ostatni ocalały wygra 150 tys. zł.
Reality-show prowadzi dziennikarz Radia ZET Damian Michałowski, który wygrał kilkuetapowy casting, pokonując wielu zaproszonych do castingu kandydatów.
W I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,36 mln widzów „Wyspy przetrwania”. Polsat liderem w grupie komercyjnej