„Olivia”, „Świat Kobiety” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek” (Top 10)
W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów wyniosły 206,9 mln zł, o 5,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody „Olivii” wzrosły prawie czterokrotnie, „Tele Tygodnia” i „Świata Kobiety” - o 40-60 proc., za to spadki zanotowały „Wprost” i „Newsweek Polska”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w lipcu br. cennikowe przychody magazynów (bez autopromocji) były o 11,6 mln zł wyższe niż rok wcześniej. To wzrost o 5,95 proc.
Faktyczny wzrost mógł jednak być znacznie niższy. O ile bowiem w I półroczu br. według Kantar Media cennikowe wpływy reklamowe magazynów wyniosły 1,38 mld zł i były o 0,15 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), o tyle faktyczne przychody - oszacowane przez Starlinka - zmalały w skali roku o 15,2 proc., do 268,9 mln zł (więcej na ten temat).
>>> Polacy najchętniej kupują tygodniki telewizyjne i plotkarskie
Wśród czołowych dziesięciu tytułów zdecydowanie największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych zanotowała „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która w lipcu br. zarobiła 4,72 mln zł wobec 1,2 mln zł rok wcześniej (to wzrost o 291 proc.). Przypomnijmy, że od lipcowego wydania „Olivia” została gruntownie odświeżona (więcej na ten temat).
Wpływy „Świata Kobiety” i „Tele Tygodnia” (oba tytuły należą do Wydawnictwa Bauer) podskoczyły w skali roku o 57,8 i 41 proc. (czyli o 2,41 i 2,35 mln zł), a „Claudii” (G+J Polska) - o 28 proc. (czyli 1,3 mln zł).
>>> „Show” i „Flesz” z dużymi spadkami wśród pism people w I półroczu, tylko „Gala” na plusie
„Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) dzięki wzrostowi o 11,6 proc. (1,14 mln zł) awansował na pierwsze miejsce w zestawieniu. Wpływy reklamowe „Show” (wydawnictwo?) zwiększyły się o 18,7 proc. (czyli o 810 tys. zł), „Party” (Edipresse Polska) - o 13,8 proc. (536 tys. zł), a „Vivy!” (też Edipresse Polska) - o 1,3 proc.
Za to spadki zanotowały jedyne w rankingu tygodniki opinii - „Wprost” (PMPG) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska”. Wpływy pierwszego zmalały w skali roku o 17,4 proc. (czyli 1,84 mln zł), a drugiego - o 1,7 proc. (czyli 129 tys. zł).
>>> Duży wzrost „Newsweeka”, ostro w dół „Wprost” i „Uważam Rze”
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | VII.2013 | VII.2012 |
Twój Styl | 10 887 800 zł | 9 751 742 zł |
Wprost | 8 767 665 zł | 10 610 933 zł |
Tele Tydzień | 8 073 459 zł | 5 723 469 zł |
Newsweek Polska | 7 550 400 zł | 7 679 402 zł |
Świat Kobiety | 6 583 045 zł | 4 171 016 zł |
Claudia | 5 953 265 zł | 4 650 041 zł |
Show | 5 131 647 zł | 4 321 916 zł |
Viva! | 4 860 167 zł | 4 795 788 zł |
Olivia | 4 720 289 zł | 1 205 520 zł |
Party | 4 430 559 zł | 3 894 150 zł |
monitorowane tytuły razem | 206 898 208 zł | 195 273 840 zł |
Dołącz do dyskusji: „Olivia”, „Świat Kobiety” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek” (Top 10)