SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl

Grupy Wirtualna Polska, Onet-RASP i GG notują wśród polskich wydawców internetowych największy krajowy ruch mobilny. Wzrosty osiągnęły w ostatnim roku wszystkie czołowe podmioty oprócz Grupy Demotywatory.pl. Wśród serwisów prowadzi Onet.pl przed WP.pl, przy czym więcej odsłon mobilnych od obu wygenerował komunikator GG.

W listopadzie ub.r. w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano 922,8 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 24,8 proc. wszystkich odsłon krajowych tych witryn, a w przypadku Grupy Onet-RASP - 838,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które miały 23,8 proc. udziału w całym ruchu. Z kolei Grupa GG zanotowała 809,6 mln odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość krajowego ruchu mobilnego Grupy GG zapewnił komunikator GG, który miał w listopadzie 796 mln takich odsłon. Przypomnijmy, że GG pod koniec października zostało sprzedane przez Grupę Allegro funduszowi Xevin Investments. W konsekwencji Grupa Allegro, wcześniej razem z GG liderująca w zestawieniu ruchu mobilnego, spadła na czwarte miejsce.

W największym stopniu umobilniona w zestawieniu jest Grupa GG - w listopadzie odsłony mobilne stanowiły 75,4 proc. jej wszystkich odsłon mobilnych. Najniższą wartość tego wskaźnika osiągnęła natomiast Grupa Allegro - 7,9 proc.

Dane Grupy Wirtualna Polska nie uwzględniają statystyk strony Testwiedzy.pl, a dane Grupy Interia.pl - statystyk Strefa.pl i Investroom.pl. Wszystkie te serwisy nie były w listopadzie objęte pełnym audytem site-centric.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych LISTOPAD 2015

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Wirtualna Polska

922 814 120

24,78%

2

Grupa Onet - RASP

838 208 857

23,83%

3

Grupa GG

809 570 672

75,36%

4

Grupa Interia.pl

333 494 292

25,57%

5

Grupa Gazeta.pl

284 421 388

36,76%

6

Grupa Allegro

279 047 253

7,92%

7

Grupa Polska Press

95 926 820

29,06%

8

Grupa Fotka.pl

73 906 143

25,86%

9

Grupa TVN

60 634 642

27,27%

10

Grupa ZPR Media

38 676 437

34,95%

11

Grupa Demotywatory.pl

28 295 377

11,28%

12

Grupa Edipresse.pl

27 573 044

38,88%

13

Grupa Ceneo.pl

21 982 276

23,92%

14

Grupa Marquard Media

16 503 366

48,93%

15

Grupa wPolityce.pl

13 970 498

31,64%

16

Grupa TVP

12 629 663

24,93%

17

Grupa Cyfrowy Polsat

10 688 470

15,01%

18

Grupa Burda Media Polska

8 960 165

33,61%

19

Grupa Digital Avenue

8 643 717

35,94%

20

Grupa Pracuj

8 565 442

17,07%

 

Grupa Wirtualna Polska miała w listopadzie ub.r. o 385 mln mln krajowych odsłon mobilnych więcej niż rok wcześniej (to 71,6 proc. w górę),  a ich udział łącznej liczbie odsłon krajowych zwiększył się o 11,2 pkt proc., natomiast Grupa Onet-RASP zanotowała wzrost w skali roku o 349,5 mln krajowych odsłon mobilnych (czyli 71,5 proc.) i 7,9 pkt proc. ich udziału.

W ujęciu procentowym podobne wzrosty osiągnęły m.in. Grupa Gazeta.pl (o 59 proc., czyli 105,6 mln odsłon), Grupa Polska Press (o 71 proc. - to 39,8 mln odsłon), Grupa TVN (o 78,2 proc. - 26,6 mln odsłon) i Grupa ZPR Media (o 79,6 proc. - 17,1 mln odsłon). Natomiast w serwisach Grupy Digital Avenue ruchu mobilny potroił się (z 2,89 mln do 8,64 mln odsłon), a na stronach Telewizji Polskiej zwiększył o 130 proc. (z 5,49 mln do 12,63 mln osłon).

Jako jedyna w zestawieniu spadek zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 10,65 mln odsłon, czyli 27,3 proc.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

listopad 2015

listopad 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

Grupa Wirtualna Polska

922 814 120

24,78%

537 842 627

13,53%

2

Grupa Onet - RASP

838 208 857

23,83%

488 693 963

15,93%

3

Grupa GG

809 570 672

75,36%

-

-

4

Grupa Interia.pl

333 494 292

25,57%

148 945 230

14,02%

5

Grupa Gazeta.pl

284 421 388

36,76%

178 857 016

23,72%

6

Grupa Allegro

279 047 253

7,92%

-

-

7

Grupa Polska Press

95 926 820

29,06%

56 081 676

16,40%

8

Grupa Fotka.pl

73 906 143

25,86%

66 659 883

22,34%

9

Grupa TVN

60 634 642

27,27%

34 029 302

17,37%

10

Grupa ZPR Media

38 676 437

34,95%

21 537 909

21,17%

11

Grupa Demotywatory.pl

28 295 377

11,28%

38 942 745

11,67%

12

Grupa Edipresse.pl

27 573 044

38,88%

16 708 896

22,70%

13

Grupa Ceneo.pl

21 982 276

23,92%

13 940 848

16,04%

14

Grupa Marquard Media

16 503 366

48,93%

10 527 658

48,93%

15

Grupa wPolityce.pl

13 970 498

31,64%

-

-

16

Grupa TVP

12 629 663

24,93%

5 494 951

15,53%

17

Grupa Cyfrowy Polsat

10 688 470

15,01%

6 190 407

7,77%

18

Grupa Burda Media Polska

8 960 165

33,61%

4 711 874

21,15%

19

Grupa Digital Avenue

8 643 717

35,94%

2 888 325

0

20

Grupa Pracuj

8 565 442

17,07%

5 430 665

10,35%


Wśród serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który w listopadzie miał 644,5 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 24,1 proc. wszystkich odsłon krajowych). Na kolejnych miejscach znalazły się WP.pl (470,9 mln odsłon mobilnych), Allegro.pl (226,3 mln) i Interia.pl (176,2 mln). Dalsze 16 stron zanotowało od 20,8 mln do 92,1 mln takich odsłon.

Największy udział odsłon mobilnych w całym ruchu miał Ulub.pl (62,6 proc.). Po nieco ponad 40 proc. zanotowały natomiast Pudelek.pl (dokładnie 44,6 proc.), Bezuzyteczna.pl (44,5 proc.) i Sport.pl (40,9 proc.).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych LISTOPAD 2015

lp.

domena

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

644 528 017

24,17%

2

wp.pl

470 858 258

20,58%

3

allegro.pl

226 351 236

10,22%

4

interia.pl

176 218 092

21,58%

5

pudelek.pl

92 123 060

44,61%

6

o2.pl

89 412 963

14,56%

7

gazeta.pl

86 130 502

27,07%

8

fotka.pl

72 129 890

26,54%

9

bezuzyteczna.pl

60 993 621

44,51%

10

ulub.pl

52 987 358

62,62%

11

fakt.pl

48 417 004

34,32%

12

tvn24.pl

46 619 059

34,98%

13

otomoto.pl

35 956 987

17,65%

14

cda.pl

33 594 556

20,61%

15

filmweb.pl

32 177 255

16,32%

16

plejada.pl

29 506 983

26,11%

17

nk.pl

28 244 942

10,06%

18

sport.pl

27 898 729

40,86%

19

pomponik.pl

24 679 418

38,90%

20

ceneo.pl

20 800 254

23,53%


Onet.pl zyskała w skali roku 219,3 mln krajowych odsłon mobilnych (to 51,6 proc. w górę), a WP.pl - 160,9 mln (51,9 proc. w górę). Na pierwszym portalu udział ruchu mobilnego zwiększył się o 8,35 pkt proc., a na drugim - o 8,14 pkt proc.

Pudelek.pl zanotował wzrost o 21,4 mln takich odsłon, a o2.pl - o 32,6 mln. Oba serwisy wyprzedziły portal Gazeta.pl, który zyskał 13,6 mln.

Największe wzrosty procentowe osiągnęły Allegro.pl (o 166,4 proc.), Fakt.pl (o 142,8 proc.), Cda.pl (o 168 proc.) i Plejada.pl (o 124,3 proc.).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

domena

listopad 2015

listopad 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

onet.pl

644 528 017

24,17%

425 246 807

15,82%

2

wp.pl

470 858 258

20,58%

309 913 726

12,44%

3

allegro.pl

226 351 236

10,22%

84 972 587

3,36%

4

interia.pl

176 218 092

21,58%

99 880 078

14,05%

5

pudelek.pl

92 123 060

44,61%

70 680 519

31,46%

6

o2.pl

89 412 963

14,56%

56 801 383

9,32%

7

gazeta.pl

86 130 502

27,07%

72 485 614

19,82%

8

fotka.pl

72 129 890

26,54%

64 662 277

23,17%

9

bezuzyteczna.pl

60 993 621

44,51%

30 651 454

23,52%

10

ulub.pl

52 987 358

62,62%

50 851 887

55,58%

11

fakt.pl

48 417 004

34,32%

19 943 031

16,81%

12

tvn24.pl

46 619 059

34,98%

23 913 858

23,75%

13

otomoto.pl

35 956 987

17,65%

22 089 451

11,30%

14

cda.pl

33 594 556

20,61%

12 532 566

13,07%

15

filmweb.pl

32 177 255

16,32%

23 760 847

11,31%

16

plejada.pl

29 506 983

26,11%

13 153 777

13,07%

17

nk.pl

28 244 942

10,06%

-

-

18

sport.pl

27 898 729

40,86%

22 604 538

32,88%

19

pomponik.pl

24 679 418

38,90%

13 453 933

13,07%

20

ceneo.pl

20 800 254

23,53%

13 493 629

13,07%

Dołącz do dyskusji: Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mm
Michnik powinien zmienić nazwę portalu na gejzeta.pl. Za rok fotka.pl i bezuzyteczna.pl przed portalem Arona.
0 0
odpowiedź
User
.NOWOCZESNA = Twój Ruch Palikota
Homolobby kontratakuje. Grodzka pod rękę z Petru
Klub Nowoczesna rusza z ideologiczną ofensywą i proponuje legalizację związków dla mniejszości seksualnych. Przedstawiciele organizacji pozarządowych zostali zaproszeni przez klub Ryszarda Petru do konsultacji społecznych w tej sprawie. Była posłanka Janusza Palikota Anna Grodzka podkreśliła, że „to jest bardzo ważne dla całego ruchu LGBT” – pisze dzisiejsza „Gazeta Polska Codziennie”.
0 0
odpowiedź
User
lola
jest tu jakiś moderator, żeby te trollowe komentarze usuwać?
0 0
odpowiedź