Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl
Grupy Wirtualna Polska, Onet-RASP i GG notują wśród polskich wydawców internetowych największy krajowy ruch mobilny. Wzrosty osiągnęły w ostatnim roku wszystkie czołowe podmioty oprócz Grupy Demotywatory.pl. Wśród serwisów prowadzi Onet.pl przed WP.pl, przy czym więcej odsłon mobilnych od obu wygenerował komunikator GG.
W listopadzie ub.r. w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano 922,8 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 24,8 proc. wszystkich odsłon krajowych tych witryn, a w przypadku Grupy Onet-RASP - 838,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które miały 23,8 proc. udziału w całym ruchu. Z kolei Grupa GG zanotowała 809,6 mln odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowaną większość krajowego ruchu mobilnego Grupy GG zapewnił komunikator GG, który miał w listopadzie 796 mln takich odsłon. Przypomnijmy, że GG pod koniec października zostało sprzedane przez Grupę Allegro funduszowi Xevin Investments. W konsekwencji Grupa Allegro, wcześniej razem z GG liderująca w zestawieniu ruchu mobilnego, spadła na czwarte miejsce.
W największym stopniu umobilniona w zestawieniu jest Grupa GG - w listopadzie odsłony mobilne stanowiły 75,4 proc. jej wszystkich odsłon mobilnych. Najniższą wartość tego wskaźnika osiągnęła natomiast Grupa Allegro - 7,9 proc.
Dane Grupy Wirtualna Polska nie uwzględniają statystyk strony Testwiedzy.pl, a dane Grupy Interia.pl - statystyk Strefa.pl i Investroom.pl. Wszystkie te serwisy nie były w listopadzie objęte pełnym audytem site-centric.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych LISTOPAD 2015 |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Wirtualna Polska |
922 814 120 |
24,78% |
2 |
Grupa Onet - RASP |
838 208 857 |
23,83% |
3 |
Grupa GG |
809 570 672 |
75,36% |
4 |
Grupa Interia.pl |
333 494 292 |
25,57% |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
284 421 388 |
36,76% |
6 |
Grupa Allegro |
279 047 253 |
7,92% |
7 |
Grupa Polska Press |
95 926 820 |
29,06% |
8 |
Grupa Fotka.pl |
73 906 143 |
25,86% |
9 |
Grupa TVN |
60 634 642 |
27,27% |
10 |
Grupa ZPR Media |
38 676 437 |
34,95% |
11 |
Grupa Demotywatory.pl |
28 295 377 |
11,28% |
12 |
Grupa Edipresse.pl |
27 573 044 |
38,88% |
13 |
Grupa Ceneo.pl |
21 982 276 |
23,92% |
14 |
Grupa Marquard Media |
16 503 366 |
48,93% |
15 |
Grupa wPolityce.pl |
13 970 498 |
31,64% |
16 |
Grupa TVP |
12 629 663 |
24,93% |
17 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
10 688 470 |
15,01% |
18 |
Grupa Burda Media Polska |
8 960 165 |
33,61% |
19 |
Grupa Digital Avenue |
8 643 717 |
35,94% |
20 |
Grupa Pracuj |
8 565 442 |
17,07% |
Grupa Wirtualna Polska miała w listopadzie ub.r. o 385 mln mln krajowych odsłon mobilnych więcej niż rok wcześniej (to 71,6 proc. w górę), a ich udział łącznej liczbie odsłon krajowych zwiększył się o 11,2 pkt proc., natomiast Grupa Onet-RASP zanotowała wzrost w skali roku o 349,5 mln krajowych odsłon mobilnych (czyli 71,5 proc.) i 7,9 pkt proc. ich udziału.
W ujęciu procentowym podobne wzrosty osiągnęły m.in. Grupa Gazeta.pl (o 59 proc., czyli 105,6 mln odsłon), Grupa Polska Press (o 71 proc. - to 39,8 mln odsłon), Grupa TVN (o 78,2 proc. - 26,6 mln odsłon) i Grupa ZPR Media (o 79,6 proc. - 17,1 mln odsłon). Natomiast w serwisach Grupy Digital Avenue ruchu mobilny potroił się (z 2,89 mln do 8,64 mln odsłon), a na stronach Telewizji Polskiej zwiększył o 130 proc. (z 5,49 mln do 12,63 mln osłon).
Jako jedyna w zestawieniu spadek zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 10,65 mln odsłon, czyli 27,3 proc.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
węzeł |
listopad 2015 |
listopad 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
Grupa Wirtualna Polska |
922 814 120 |
24,78% |
537 842 627 |
13,53% |
2 |
Grupa Onet - RASP |
838 208 857 |
23,83% |
488 693 963 |
15,93% |
3 |
Grupa GG |
809 570 672 |
75,36% |
- |
- |
4 |
Grupa Interia.pl |
333 494 292 |
25,57% |
148 945 230 |
14,02% |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
284 421 388 |
36,76% |
178 857 016 |
23,72% |
6 |
Grupa Allegro |
279 047 253 |
7,92% |
- |
- |
7 |
Grupa Polska Press |
95 926 820 |
29,06% |
56 081 676 |
16,40% |
8 |
Grupa Fotka.pl |
73 906 143 |
25,86% |
66 659 883 |
22,34% |
9 |
Grupa TVN |
60 634 642 |
27,27% |
34 029 302 |
17,37% |
10 |
Grupa ZPR Media |
38 676 437 |
34,95% |
21 537 909 |
21,17% |
11 |
Grupa Demotywatory.pl |
28 295 377 |
11,28% |
38 942 745 |
11,67% |
12 |
Grupa Edipresse.pl |
27 573 044 |
38,88% |
16 708 896 |
22,70% |
13 |
Grupa Ceneo.pl |
21 982 276 |
23,92% |
13 940 848 |
16,04% |
14 |
Grupa Marquard Media |
16 503 366 |
48,93% |
10 527 658 |
48,93% |
15 |
Grupa wPolityce.pl |
13 970 498 |
31,64% |
- |
- |
16 |
Grupa TVP |
12 629 663 |
24,93% |
5 494 951 |
15,53% |
17 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
10 688 470 |
15,01% |
6 190 407 |
7,77% |
18 |
Grupa Burda Media Polska |
8 960 165 |
33,61% |
4 711 874 |
21,15% |
19 |
Grupa Digital Avenue |
8 643 717 |
35,94% |
2 888 325 |
0 |
20 |
Grupa Pracuj |
8 565 442 |
17,07% |
5 430 665 |
10,35% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który w listopadzie miał 644,5 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 24,1 proc. wszystkich odsłon krajowych). Na kolejnych miejscach znalazły się WP.pl (470,9 mln odsłon mobilnych), Allegro.pl (226,3 mln) i Interia.pl (176,2 mln). Dalsze 16 stron zanotowało od 20,8 mln do 92,1 mln takich odsłon.
Największy udział odsłon mobilnych w całym ruchu miał Ulub.pl (62,6 proc.). Po nieco ponad 40 proc. zanotowały natomiast Pudelek.pl (dokładnie 44,6 proc.), Bezuzyteczna.pl (44,5 proc.) i Sport.pl (40,9 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych LISTOPAD 2015 |
|||
lp. |
domena |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
644 528 017 |
24,17% |
2 |
wp.pl |
470 858 258 |
20,58% |
3 |
allegro.pl |
226 351 236 |
10,22% |
4 |
interia.pl |
176 218 092 |
21,58% |
5 |
pudelek.pl |
92 123 060 |
44,61% |
6 |
o2.pl |
89 412 963 |
14,56% |
7 |
gazeta.pl |
86 130 502 |
27,07% |
8 |
fotka.pl |
72 129 890 |
26,54% |
9 |
bezuzyteczna.pl |
60 993 621 |
44,51% |
10 |
ulub.pl |
52 987 358 |
62,62% |
11 |
fakt.pl |
48 417 004 |
34,32% |
12 |
tvn24.pl |
46 619 059 |
34,98% |
13 |
otomoto.pl |
35 956 987 |
17,65% |
14 |
cda.pl |
33 594 556 |
20,61% |
15 |
filmweb.pl |
32 177 255 |
16,32% |
16 |
plejada.pl |
29 506 983 |
26,11% |
17 |
nk.pl |
28 244 942 |
10,06% |
18 |
sport.pl |
27 898 729 |
40,86% |
19 |
pomponik.pl |
24 679 418 |
38,90% |
20 |
ceneo.pl |
20 800 254 |
23,53% |
Onet.pl zyskała w skali roku 219,3 mln krajowych odsłon mobilnych (to 51,6 proc. w górę), a WP.pl - 160,9 mln (51,9 proc. w górę). Na pierwszym portalu udział ruchu mobilnego zwiększył się o 8,35 pkt proc., a na drugim - o 8,14 pkt proc.
Pudelek.pl zanotował wzrost o 21,4 mln takich odsłon, a o2.pl - o 32,6 mln. Oba serwisy wyprzedziły portal Gazeta.pl, który zyskał 13,6 mln.
Największe wzrosty procentowe osiągnęły Allegro.pl (o 166,4 proc.), Fakt.pl (o 142,8 proc.), Cda.pl (o 168 proc.) i Plejada.pl (o 124,3 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
domena |
listopad 2015 |
listopad 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
onet.pl |
644 528 017 |
24,17% |
425 246 807 |
15,82% |
2 |
wp.pl |
470 858 258 |
20,58% |
309 913 726 |
12,44% |
3 |
allegro.pl |
226 351 236 |
10,22% |
84 972 587 |
3,36% |
4 |
interia.pl |
176 218 092 |
21,58% |
99 880 078 |
14,05% |
5 |
pudelek.pl |
92 123 060 |
44,61% |
70 680 519 |
31,46% |
6 |
o2.pl |
89 412 963 |
14,56% |
56 801 383 |
9,32% |
7 |
gazeta.pl |
86 130 502 |
27,07% |
72 485 614 |
19,82% |
8 |
fotka.pl |
72 129 890 |
26,54% |
64 662 277 |
23,17% |
9 |
bezuzyteczna.pl |
60 993 621 |
44,51% |
30 651 454 |
23,52% |
10 |
ulub.pl |
52 987 358 |
62,62% |
50 851 887 |
55,58% |
11 |
fakt.pl |
48 417 004 |
34,32% |
19 943 031 |
16,81% |
12 |
tvn24.pl |
46 619 059 |
34,98% |
23 913 858 |
23,75% |
13 |
otomoto.pl |
35 956 987 |
17,65% |
22 089 451 |
11,30% |
14 |
cda.pl |
33 594 556 |
20,61% |
12 532 566 |
13,07% |
15 |
filmweb.pl |
32 177 255 |
16,32% |
23 760 847 |
11,31% |
16 |
plejada.pl |
29 506 983 |
26,11% |
13 153 777 |
13,07% |
17 |
nk.pl |
28 244 942 |
10,06% |
- |
- |
18 |
sport.pl |
27 898 729 |
40,86% |
22 604 538 |
32,88% |
19 |
pomponik.pl |
24 679 418 |
38,90% |
13 453 933 |
13,07% |
20 |
ceneo.pl |
20 800 254 |
23,53% |
13 493 629 |
13,07% |
Dołącz do dyskusji: Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl
Klub Nowoczesna rusza z ideologiczną ofensywą i proponuje legalizację związków dla mniejszości seksualnych. Przedstawiciele organizacji pozarządowych zostali zaproszeni przez klub Ryszarda Petru do konsultacji społecznych w tej sprawie. Była posłanka Janusza Palikota Anna Grodzka podkreśliła, że „to jest bardzo ważne dla całego ruchu LGBT” – pisze dzisiejsza „Gazeta Polska Codziennie”.