Wirtualna Polska i Onet łeb w łeb, Grupa Allegro bez GG w dół (Megapanel z listopada)
Grupa Wirtualna Polska w listopadzie miała minimalnie więcej użytkowników od Grupy Onet-RASP, a Grupa Allegro po sprzedaży komunikatora GG straciła 730 tys. użytkowników i 550 mln odsłon krajowych. Zdecydowanym liderem jest niezmiennie Google, wyprzedzający Facebooka i YouTube’a.
Strony Google w listopadzie ub.r. odwiedziło 23,18 mln realnych użytkowników, czyli 94,1 proc. wszystkich polskich internautów. Było ich 125 tys. mniej niż miesiąc wcześniej - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Facebook stracił w skali miesiąca 144,7 tys. polskich użytkowników (w listopadzie miał ich 19,4 mln), a YouTube po wzroście o 49,8 tys. miał ich 18,61 mln.
Dwaj najwięksi polscy wydawcy osiągnęli wzrosty zasięgów. Grupa Wirtualna Polska zyskała z miesiąca na miesiąc 87,6 tys. użytkowników i w listopadzie miała ich 18,105 mln, a Grupa Onet-RASP zyskała 148,1 tys. i miała 18,097 mln. W efekcie różnica między nimi zmalała do zaledwie 8,2 tys. użytkowników. W wynikach Grupy WP od października są uwzględniane dane przejętego przez wydawcę na początku tamtego miesiąca serwisu Allani.pl, a nie ma jeszcze statystyk kupionych pod koniec grudnia stron Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl.
Grupa Allegro, która pod koniec października sprzedała komunikator GG funduszowi Xevin Investments, zanotowała o 729,2 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.
Porównywanie zmian liczby odwiedzających rok do roku jest mało miarodajne, ponieważ od maja 2015 r. wyniki Megapanelu są oparte na znacząco większej ogólnej liczbie polskich internautów, w efekcie czego większość stron z miesiąca na miesiąc zyskała po kilkanaście proc. użytkowników.
Wśród polskich stron objętych audytem site-centric zdecydowanym liderem są Grupa Wirtualna Polska i Grupa Allegro-GG, natomiast Grupa Allegro mimo straty GG nadal ma dużą przewagę (ok. miliona użytkowników) nad Grupą Interia.pl. Natomiast sama Grupa GG, która oprócz tego komunikatora obejmuje strony GG.pl i GaduGadu.pl, zanotowała w listopadzie 3,78 mln odwiedzających.
Cda.pl zyskało w skali miesiąca 622,3 tys. użytkowników, Grupa Ceneo.pl - 603,3 tys., a Grupa Edipresse.pl - 558,3 tys.
Adres Google.pl odwiedziło o 59,1 tys. polskich internautów mniej niż w październiku, a Google.com - o 258,8 tys.
Spore wzrosty osiągnęły natomiast najpopularniejsze polskie portale: Onet.pl - 177,8 tys. użytkowników, Allegro.pl - 369,7 tys., a WP.pl - 178,1 tys. Jeszcze więcej zyskały Gazeta.pl (436,8 tys.), Ceneo.pl (593,9 tys.) i Cda.pl (622,3 tys.).
o2.pl odwiedziło aż o 1,09 mln internautów więcej niż w październiku. Portal z początkiem października ruszył w nowej wersji, co wspierała szeroko zakrojona kampania reklamowa pod hasłem „Serce internetu”.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska i Onet łeb w łeb, Grupa Allegro bez GG w dół (Megapanel z listopada)
Auf Wiedersehen Newsweek Polska - Max Kolonko Mówi Jak Jest
Jakie macie zdanie na temat tego materiału Maxa Kolonki ?