Orange Polska podnosi ceny
Użytkownicy wybranych starszych taryf Orange dla Firm dostali informację o podwyżce miesięcznej opłaty o maksymalnie 5 zł netto. Jeśli klient nie zgadza się na wyższą cenę, może wypowiedzieć umowę.
W komunikatach informujących po podwyżce Orange tłumaczy klientom, że „mierzy się ze wzrostem cen energii oraz stale rosnącą inflacją”, przejawiającą się m.in. w kosztach utrzymania i modernizacji infrastruktury oraz zakupu usług zewnętrznych.
Biuro prasowe Orange Polska przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że podwyżki dotyczą „historycznych, wybranych ofert Orange dla Firm, które są już niedostępne dla nowych klientów i wynoszą nie więcej niż 5 zł netto dla jednego numeru (MSISDN)”.
Każdy klient, z którym operator jednostronnie zmienia warunki umowy, może ją rozwiązać bez kosztów po swojej stronie. Taka możliwość pozostaje do dnia wejścia w życie nowego kontraktu.
Orange zaznacza, że użytkownicy, których dotyczą podwyżki, otrzymali informacje (listem tradycyjnym lub elektronicznym) co najmniej 30 dni przed wejściem zmian w życie.
Wiosną br. Orange Polska zaczął wprowadzać do umów tzw. klauzulę inflacyjną, pozwalającą mu podnosić ceny w trakcie trwania umowy z powodu wzrostu kosztów. Klauzula pojawiła się w dokumentach dotyczących wszystkich kategorii usług oferowanych przez operatora (głosowych, internetowych, pakietu Orange Love), jest podpisywana przez klientów zarówno nowych, jak i przedłużających umowy. Obejmuje klientów indywidualnych, z segmentu SoHo (małe firmy) i biznesowych.
Podobny zapis w umowach z nowymi użytkownikami zaczął stosować T-Mobile Polska.
W drugim kwartale br. grupa Orange Polska osiągnęła wzrost przychodów o 3,4 proc. do 3,05 mld zł i zysku netto ze 116 do 243 mln zł. Na koniec czerwca telekom obsługiwał 17,83 mln kart SIM, o 523 tys. więcej niż kwartał wcześniej, zyskał przez kwartał ponad 100 tys. abonentów usług głosowych.
Dołącz do dyskusji: Orange Polska podnosi ceny
A jak konkurencja też podniesie ceny?
Nie ma zbyt wiele tej konkurencji.