Krzyżówka dla seniorów w akcji Mastercard przeciw oszustwom „na wnuczka”
Ruszyła niestandardowa kampania Mastercard Polska przypominająca starszym osobom, jak uchronić się przed wyłudzeniami opartymi na tzw. metodzie na wnuczka. Akcję przygotowały firmy marketingowe McCann Worldgroup i Carat Polska.
W ramach akcji w nowym numerze „Tele Tygodnia” zamieszczona została specjalna krzyżówka, której pytania skonstruowane są w taki sposób, że odpowiedź na nie zmusza do nauki sposobów ochrony przed oszustwami „na wnuczka” Rozwiązanie krzyżówki należy wpisać kilka stron dalej, w całostronicowej reklamie Mastercard, którą można potem powiesić w pobliżu telefonu.
Do kampanii wybrano „Tele Tydzień”, ponieważ jest to najpopularniejsze czasopismo wśród osób w wieku 65 lat i więcej.
Mastercard Polska wyjaśnia, że realizuje tę kampanię w uwagi na rosnący zasięg oszustw opartych na metodzie na wnuczka. Prowadzą one najczęściej do wyłudzeń oszczędności od starszych osób. Według ostrożnych szacunków w ub.r. seniorzy wskutek takich przestępstw stracili ok. 60 mln zł.
Akcja podkreśla też, że najprostszą metodą zabezpieczenia przed tego typu oszustami jest trzymanie oszczędności w banku i płacenie kartą.
Kreacją kampanii zajęła się agencja McCann Worldgroup, a zakupem mediów - dom mediowy Carat Polska.
Dołącz do dyskusji: Krzyżówka dla seniorów w akcji Mastercard przeciw oszustwom „na wnuczka”