SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pinterest wprowadza sekcję Story Pins. Ma pomóc twórcom w zaangażowaniu użytkowników

Pinterest rozszerza dostępność testowanej w serwisie własnej odmiany platformy Stories. Funkcja Story Pins pozwala twórcom na zamieszczanie przez nich bardziej rozbudowanych treści niż w wypadku tradycyjnych pinów i ma pomóc w większym zaangażowaniu odbiorców w publikowane materiały.

Serwis Pinterest funkcjonuje na rynku od 2010 r., jest platformą społecznościową pozwalającą na zamieszczanie i kolekcjonowanie przez użytkowników zdjęć. Pinterest jest też chętnie wykorzystywany przez marki do promowania ich produktów wśród internautów.  

Według danych z września 2020 r. Pinterest miał w Polsce 3,7 mln użytkowników miesięcznie. 47 proc. odbiorców serwisu to osoby w wieku 25 – 34 lata, zaś 86 proc. odbiorców Pinteresta to kobiety. Większość Polaków korzystających z aplikacji odwiedza ją przynajmniej raz dziennie.

Pinterest z własnymi Stories

Sekcje nazywane ogólnie Stories zostały już wprowadzone przez największe platformy społecznościowe, opcję taką oferują m.in. Snapchat, Facebook, Instagram, Twitter czy WhatsApp. Niedawno ograniczone testy Stories rozpoczął muzyczny serwis Spotify.

Czytaj także: Instagram i Pinterest zyskują polskich użytkowników, TikTok i Siepomaga ze spadkami (TOP10)

Teraz do tych platform zamierza dołączyć także Pinterest, który jesienią 2020 r. rozpoczął próby własnego rozwiązania z segmentu Stories o nazwie Story Pins, a teraz zamierza udostępnić je globalnie.

Story Pins to nowa platforma, która pozwala użytkownikom zamieszczać autorskie treści w postaci pinów rozbudowanych o dodatkowe materiały w postaci zdjęć lub materiałów wideo.

Story Pins mają się charakteryzować m.in. tym, że są przeglądane jedynie w formie wertykalnej (przystosowanej w najlepszy sposób do urządzeń mobilnych), nie znikają też z serwisu po upływie 24 godzin, jak dzieje się to w wypadku Stories publikowanych na Facebooku czy Instagramie.

Pinterest wyjaśnia, że Story Pins są przeznaczone przede wszystkim dla marek, które dzięki nowemu narzędziu mają osiągnąć większe zaangażowanie w zamieszczany przekaz. Zgodnie z zapowiedzią nowa opcja będzie udostępniana w serwisie stopniowo na kolejnych rynkach.

Czytaj także: Pinterest idzie na ugodę z byłą dyrektorką. Zapłaci jej 20 mln dolarów odszkodowania

Dołącz do dyskusji: Pinterest wprowadza sekcję Story Pins. Ma pomóc twórcom w zaangażowaniu użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl