Viaplay zadowolony z rozwoju serwisu w Polsce
Obsługujący NENT Group bank inwestycyjny Berenberg poinformował, że choć za wcześnie na podanie liczby wykupionych subskrypcji, to otrzymał od kierownictwa Viaplay sygnały, że w Polsce platforma streamingowa rozwija się zgodnie z planem.
Platforma Viaplay wystartowała w Polsce 3 sierpnia 2021 roku, natomiast najpopularniejsze w jej ofercie rozgrywki Bundesligi 13 sierpnia. Skandynawski serwis umożliwia internautom skorzystanie z bezpłatnego miesiąca próbnego, aby zapoznać się w ofertą. W przypadku fanów niemieckiej ligi piłkarskiej ten okres powinien już upłynąć.
Zobacz także: Krytyka Viaplay za jakość techniczną. „Falstart”
Nie wiadomo ilu z nich zdecydowało się przedłużyć subskrypcję. Użytkownicy mogą przedłużać okresy testowe zakładając nowe konta, dzięki wykorzystaniu kart płatniczych należących na przykład do członków rodziny. Viaplay stara się, żeby pozyskać klientów zainteresowanych nie tylko piłką nożną. 12 września serwis udostępnił dwa pierwsze odcinki nowej edycji programu „Fort Boyard”. W planach są też polskie seriale.
Bardziej optymistyczne prognozy NENT Group
Skandynawska firma podniosła prognozy dotyczące rozwoju swojej platformy. Viaplay na wszystkich rynkach chce pozyskać do końca 2025 roku nie 10,5 mln abonentów, tylko 12 mln. Za 4 lata serwis ma być rentowny w segmencie międzynarodowym. Strata EBIT wzrośnie jednak z 2,5 mld koron szwedzkich do 3,8 mld. Bank Berenberg tłumaczy to „zwiększonymi ambicjami w ramach ekspansji międzynarodowej”. Inwestycje w treści mają przekonać dodatkowych użytkowników do wyboru Viaplay.
- Są to inwestycje obiecujące w kontekście potencjału polskiego rynku, ale także uruchomienia podobnego potencjału w Holandii. Bundesliga i oryginalne produkcje Viaplay są szczególnie popularne w Polsce. Oferta sportowa, filmowa i serialowa w Holandii będzie analogiczna, chociaż na tamtym rynku kluczową rolę będą odgrywać prawa do transmisji Formuły 1 - poinformował Bank Berenberg.
Inwestorzy spodziewali się, że w planach na lata 2022-2023 NENT Group ogłosi debiuty na czterech rynkach poza Holandią. Firma zdecydowała się wprowadzić Viaplay na pięciu: Wielkiej Brytanii w II półroczu 2022 roku, w Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii w 2023 roku. - Chcemy pozyskać użytkowników w tych krajach dzięki specjalnej strategii, opartej na oryginalnych i zakupionych serialach, filmach, bez oferty sportowej. Prawdopodobnie na tych rynkach będzie mniej abonentów niż w Polsce i Holandii, ale koszty uruchomienia platformy w tych krajach i ryzyko z tym związane będą mniejsze. Jeśli debiuty okażą się udane, to w późniejszym etapie są możliwe dalsze inwestycje - zapowiedział Bank Berenberg.
Viaplay w Polsce od sierpnia
Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce 3 sierpnia. Zaczęła już transmitować na wyłączność niemiecką ligę piłkarską Bundesliga, Ligę Europy i Ligę Konferencji, rozgrywki w innych dyscyplinach, od połowy 2022 roku będzie pokazywać angielską ligę piłkarską, a potem także Formułę 1. Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł (pierwszy miesiąc jest darmowy). Platforma jest oferowana m.in. przez sieci kablowe Vectra i UPC Polska, a na początku września pojawiła się w ofercie sieci telekomunikacyjnej Play.
W polskim zespole komentatorów, ekspertów i prowadzących studio Viaplay są m.in. Mateusz Borek, Szymon Ratajczak, Mariusz Hawryszczuk, Marcin Borzęcki, Radosław Gilewicz, Rafał Wolski, Piotr Domagała, Michał Zachodny i Tomasz Urban. Według badania Mediapanel w sierpniu br. wersja www i aplikacja mobilna Viaplay zanotowały 1,27 mln polskich użytkowników i 3,82 proc. zasięgu.
Dołącz do dyskusji: Viaplay zadowolony z rozwoju serwisu w Polsce
Mamy czasy gdzie śmiało wchodzimy w 4k, a oni oferują nam ,, pikseloze"