SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa

Netfliksa odwiedza miesięcznie prawie 10 mln polskich internautów, dzięki czemu platforma ma około połowy udziału w segmencie streamingu wideo w Polsce. We wrześniu duże wzrosty osiągnęły platformy czołowych nadawców telewizyjnych, z których TVP VOD wyprzedziła Disney+.

Serwis streamingowy Netflix Serwis streamingowy Netflix

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu 2024 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach odwiedziło u nas 9,96 mln użytkowników, czyli 33,5 proc. wszystkich internautów. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 20 minut i 33 sekundy.

Dało to Netfliksowi 49,1 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform VoD i OTT. W Mediapanelu nie jest uwzględniane korzystanie z telewizorów smart TV.

Z pozostałych platform tylko Max przekroczył we wrześniu pułap 4 mln użytkowników (Disney+ był bardzo blisko), a TVP VOD i Sweet.tv - poziom 3,5 godziny przeciętnego czasu korzystania. W efekcie Max miał ponad 11,11 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo, a kolejne trzy witryny - od 6 do 8,1 proc.

Ponad 3,5 godziny na TVP VOD i Sweet.tv

Obecny u nas od połowy czerwca br. Max (TVN Warner Bros. Discovery) we wrześniu przyciągnął 4,55 mln polskich użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 38 minut i 56 sekund. Natomiast należący do tego nadawcy Player zanotował 2,52 mln odwiedzających oraz 2 godziny, 34 minuty i 20 sekund średniego czasu korzystania oraz 5,98 proc. udziału w łącznym czasie.

TVP VOD odwiedziło 2,41 mln internautów, spędzając przeciętnie po 3 godziny, 39 minut i 18 sekund, co dało 8,13 proc. udziału w łącznym czasie korzystania. Polsat Box Go przyciągnął 1,58 mln użytkowników, 2 godziny, 2 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,98 proc. udziału w całkowitym czasie, a Sweet.tv - tylko 464,4 tys. internautów, ale każdego średnio na 3 godziny, 33 minuty i 20 sekund, co dało 1,52 proc. udziału.

Poniżej półtorej godziny spędzali tam przeciętnie użytkownicy dwóch platform. Canal+ online zanotował 2,08 mln odwiedzających, godzinę, 28 minut i 56 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 2,84 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, natomiast SkyShowtime - 1,41 mln użytkowników, godzinę, 17 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 1,68 proc. udziału.

W porównaniu z sierpniem Netflix zyskał 232,8 tys. użytkowników (2,4 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 minut i 54 sekundy (3,6 proc.), co przełożyło się na spadek udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu o 1,04 pkt proc. (2,1 proc.).

Udział platformy Max nieznacznie się natomiast zwiększył - o 0,19 pkt proc. (1,7 proc.), bo przy wzroście liczby odwiedzających o 970,9 tys. (27,1 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 38 minut i 5 sekund (19,3 proc.).

TVP VOD i Player wyprzedziły Disney+ i Prime Video

Wraz ze startem jesiennych ramówek mocno w górę poszła natomiast odwiedzalność platform głównych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zyskała 400 tys. użytkowników (19,9 proc.), 26 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,5 proc.) oraz 2,1 pkt proc. (34,9 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo. Dzięki temu wysunęła się nad Disney+, który przy wzroście liczby internautów o 805,6 tys. (25,6 proc.) i spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o godzinę, 7 minut i 50 sekund (40,1 proc.) zanotował spadek udziału o 2,09 pkt proc. (25,4 proc.).

Udział Playera podskoczył o 1,76 pkt proc. (41,9 proc.), bo przy nieznacznym wzroście liczby użytkowników przeciętny czas korzystania wydłużył się o 45 minut i 39 sekund (42 proc.). Platforma wyprzedziła Prime Video, którego udział zmniejszył się o 0,21 pkt proc. (4,5 proc.), na co złożył się wzrost liczby odwiedzających o 113,1 tys. (3,9 proc.) i spadek średniego czasu o 7 minut i 23 sekundy (8 proc.).

Z kolei Polsat Box Go zyskał 142,6 tys. użytkowników (9,9 proc.), 22 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (22,4 proc.) oraz 0,75 pkt proc. udziału w łącznym czasie (33,4 proc.), za to na Canal+ online ubyło 80 tys. internautów (3,7 proc.), średni czas korzystania zmalał o 33 minuty i 54 sekundy (27,6 proc.), a udział - o 1,27 pkt proc. (30,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
null
A mimo to zwalniają tam wieloletnich pracowników z dnia na dzień, umowy są na 3 miesiące, pensje są zbliżone do najniższej krajowej
1 1
odpowiedź
User
null
A mimo to zwalniają tam wieloletnich pracowników z dnia na dzień, umowy są na 3 miesiące, pensje są zbliżone do najniższej krajowej
1 0
odpowiedź
User
Seba
Netflix głównie żyje z tekstów sponsorowanych gdzie łapią nowych klientów.
TVP wystarczy lepszy marketing a go wyprzedzą
0 0
odpowiedź