„Playboy” najwięcej zyskał, „Logo” w dół
Liderem sprzedaży wśród miesięczników lifestylowych i shoppingowych dla mężczyzn był w marcu br. magazyn „Men's Health”, ale największy wzrost odnotował „Playboy”. Na przeciwnym biegunie znalazło się pismo „CKM”.
Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika „Men's Health” (Motor-Presse Polska) w marcu br. wyniosło 64 149 egz. i była o 9,5 proc. wyższe niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął magazyn „Playboy” (Marquard Media Polska), który rozszedł się w ilości 62 117 egz., notując największy w rankingu wzrost, wynoszący 19,2 proc.
Na pozycji trzeciej uplasował się miesięcznik "CKM" (Marquard Media Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem w porównaniu do marca ub.r. spadło o 14,9 proc. i wyniosło 54 483 egz.
Największy spadek rozpowszechniania zanotowało „Logo” (Agora), które rozeszło się w ilości 52 34. To o 18,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wynik magazynu biznesowego „Forbes” (Axel Springer Polska) w marcu br. to 51 525 egz., czyli o 0,25 proc. więcej niż rok temu.
marzec | ||
2009 | 2010 | |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Men's Health Edycja Polska | 58 571 | 64 149 |
Playboy | 52 127 | 62 117 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 64 039 | 54 483 |
Logo | 64 158 | 52 344 |
Forbes | 51 397 | 51 525 |
Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem zanotował „Playboy”, zaś spadek dotknął jedynie miesięcznik „CKM”. „Men's Health” nie miał wydania lutowego, a jedynie łączony styczniowo-lutowy numer, którego wynik sprzedażowy to 77 551 egz.
2010 | ||
luty | marzec | |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Men's Health Edycja Polska | - | 64 149 |
Playboy | 48 986 | 62 117 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 62 896 | 54 483 |
Logo | 51 424 | 52 344 |
Forbes | 48 148 | 51 525 |
Dołącz do dyskusji: „Playboy” najwięcej zyskał, „Logo” w dół