Po oskarżeniach o dyskryminację i molestowanie Gustavo Martinez rezygnuje z kierowania JWT
Gustavo Martinez, CEO sieci agencji reklamowych J. Walter Thompson (należącej do holdingu WPP), złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska po tym, jak Erin Johnson oskarżyła go o rasizm, dyskryminację i molestowanie. Jego obowiązki przejęła Tamara Ingram.
W ubiegłym tygodniu Erin Johnson, global communications officer sieci JWT, złożyła w nowojorskim sądzie pozew przeciwko Gustavo Martinezowi, CEO tej sieci, oskarżając go m.in. o rasizm, dyskryminację i molestowanie. Martinez zaprzeczył stawianym mu zarzutom i dalej pełnił swoją funkcję.
Władze WPP, do której należy JWT, nie zajęły jak dotąd żadnego stanowiska w tej sprawie. Stwierdziły, że jak dotąd nie znalazły dowodów potwierdzających winę Martineza. Zatrudniły do wyjaśnienia całej sytuacji zewnętrzną kancelarię prawną, a komunikacją kryzysową firmy zajęła się jej siostrzana spółka Finsbury.
W czwartek po południu WPP poinformowała, że Gustavo Martinez złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska. W oficjalnym oświadczeniu poinformowała, że ze skutkiem natychmiastowym funkcję CEO sieci JWT obejmuje Tamara Ingram, obecnie chief client team officer WPP.
Tamara Ingram od ponad 10 lat odpowiadała w WPP za kierowanie pracami dla Procter & Gamble na poziomie globalnym. Jej dotychczasowe obowiązki obejmuje teraz George Rogers, global business development director WPP. Będzie on łączyć dotychczasową i nową funkcję.
Dołącz do dyskusji: Po oskarżeniach o dyskryminację i molestowanie Gustavo Martinez rezygnuje z kierowania JWT