Podwyżki cen w McDonald's
Sieć restauracji szybkiej obsługi McDonald's podniosła ceny wybranych produktów. - Zmiana cen dotyczy jedynie zamówień z niektórych restauracji dokonywanych przez usługę McDelivery - tłumaczy nam Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's Polska.
O złotówkę więcej trzeba zapłacić za produkty "strefy dobrych cen" - Hamburger kosztuje 5 zł zamiast 4 zł, cheeseburger i jalapeno burger - 5,50 zł (wcześniej 4,50 zł), kurczakburger kosztuje 6 zł zamiast 5 zł.
Na podwyżki zwrócił też uwagę na Twitterze były minister gospodarki Janusz Piechociński. - Hamburger 5 zł (wcześniej 4 zł) Big Mac 13,90 zł (wcześniej 13,50 zł) Duże frytki – 9,40 zł (wcześniej 8,90 zł) Zestaw HappyMeal 14,90 zł (wcześniej 13,50zł) - pisze były polityk.
inflacja 3 ,5%???
— Janusz Piechociński (@Piechocinski) April 12, 2021
W McDonald’s:
Hamburger 5 zł (wcześniej 4 zł)
Big Mac 13,90 zł (wcześniej 13,50 zł)
Duże frytki – 9,40 zł (wcześniej 8,90 zł)
Zestaw HappyMeal 14,90 zł (wcześniej 13,50zł)
Wyższe ceny w McDonald's
- Wprowadzona 22 marca zmiana cen dotyczy jedynie zamówień z niektórych restauracji dokonywanych przez usługę McDelivery - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's Polska.
Menadżerka przypomina, że model biznesowy sieci zakłada szeroką współpracę z franczyzobiorcami - w tej chwili jest ich ponad 70.
- Każdy franczyzobiorca jest niezależnym przedsiębiorcą i samodzielnie podejmuje decyzje o cenie produktów w prowadzonych przez siebie restauracjach, kierując się m.in. poziomem kosztów (te w przypadku McDelivery są inne) oraz otoczeniem rynkowym. Natomiast opłata za dostawę (jej stosowanie, niestosowanie, wysokość) stosowana przez partnera McDelivery (np. UberEATS, Glovo, Pyszne) pozostaje poza kontrolą operatora restauracji - wyjaśnia Anna Borys.
W praktyce, jak tłumaczy Borys, mogą obowiązywać identyczne ceny produktów przy sprzedaży na miejscu i w McDelivery bez opłaty za dostawę dla partnera McDelivery lub sytuacja zróżnicowanych cen i dodatkowej opłaty za dostawę dla partnera McDelivery.
- W konkretnej lokalizacji może to oznaczać zarówno możliwość wyboru restauracji McDonald’s (jeśli w zasięgu dostawy znajduje się więcej niż jedna restauracji) jak i partnera McDelivery (jeżeli usługa ta jest realizowana we współpracy z więcej niż jednym partnerem). Każda opcja może z kolei oznaczać różne ceny tego samego produktu (w zależności od cen stosowanych w konkretnej restauracji dla McDelivery), jak i różny poziom opłaty za dostawę dla partnera McDelivery - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Borys z McDonald's Polska.
W Polsce działa 435 restauracji McDonald's, z czego 380 z nich to obiekty prowadzone przez 70 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald's. Resztę prowadzi spółka McDonald's Polska.
Dołącz do dyskusji: Podwyżki cen w McDonald's